Jak kupować rower

Rower jest obecnie bardzo popularnym sprzętem sportowym, wykorzystywanym do przemieszczania się, który w sezonie wiosenno-letnio-jesiennym może z powodzeniem zastąpić samochód. Łączy w sobie przyjemne z pożytecznym. W trakcie jazdy na rowerze nie tylko poruszamy się po całym terenie i zwiedzamy interesujące nas miejsca, ale też przyczyniamy się do poprawy naszej kondycji, spalenia zbędnych kilogramów- jednym słowem samo zdrowie.

Typy rowerów

Zanim jednak zaczniemy uprawiać tą dyscyplinę sportową warto się zastanowić, jaki typ roweru wybrać dla siebie. Tutaj należy pomyśleć do czego będziemy wykorzystywać nowy pojazd. To będzie w głównej mierze decydowało o jego typie i  klasie.

Do wyboru mamy cztery popularne rodzaje:

-Rower górski- nadal bardzo popularny, doskonały na trudne warunki.

-Rower crossowy- przyda się do przejażdżek po parkach i poza miastem na prostych drogach ulicznych.

– Rower miejski- idealny na zakupy

– rower trekkingowy- tzw. turystyczny na długie voyage poza miasto.

Patrząc na poszczególne modele nie ma wyraźnej granicy między rowerem górskim, miejskim czy turystycznym. Specyfikacja ta jest nieco orientacyjna. Pojęcia te pokrywają się. Nieraz wystarczy nieco zmodernizować rower górski, aby stał się nagle miejskim czy turystycznym, dokładając światła, błotniki i bagażnik. Jednym słowem najbardziej uniwersalnym modelem jest górski.

Jak dobrać wielkość roweru

W sklepie rowerowym sprzedawca- fachowiec powinien nam doradzić rozmiar roweru do naszej sylwetki. Jeżeli jednak nie mamy akurat pod ręką fachowca, warto skorzystać z następujących porad:

  • Wsiadamy na rower, opieramy piętę jednej  nogi na pedale, który znajduje się na dole. Noga musi być wyprostowana w kolanie. Jeżeli tak nie jest, możemy to wyregulować wysokością siodełka. Jeśli natomiast to się nie uda – rama ma zły rozmiar – musimy wybrać inną.
  • Stajemy okrakiem nad ramą, przed siodełkiem. Górna rura ramy powinna znajdować się 2-7 cm poniżej krocza.
  • Możemy wyliczyć długość nogi – stojąc w butach o cienkiej podeszwie, mierzymy długość po wewnętrznej stronie od ziemi do krocza. Od tego wymiaru odejmujemy 33-38 cm. Uzyskany wynik jest wymiarem ramy. (odległość od środka mechanizmu korbowego do środka górnej rury).

 

Jednak główna zasada podpowiada, że musi nam się dobrze jeździć na rowerze. Sylwetka na rowerze powinna być wygodna.

Post Author: tomek

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *