Różnimy się od siebie tempem metabolizmu w zależności od wieku, płci czy uwarunkowań genetycznych. Każdy prowadzi też nieco inny tryb życia i spożywa inne pokarmy. Istnieją jednak sposoby na to, by przyspieszyć metabolizm.

Wprowadzenie w życie niewielkich zmian może skutkować szybszą przemianą materii. Wpłynie także na lepszą kondycję organizmu, a także na wygląd sylwetki.

Odpowiednia liczba kalorii

Jednym z najprostszych sposobów na to, jak przyspieszyć metabolizm, jest zjadanie w ciągu dnia odpowiedniej liczby kalorii. Nie można spożywać ich zbyt mało, gdyż można spodziewać się odwrotnego skutku. Organizm będzie cierpiał na brak pożywienia i znacząco zwolni jego przemiana materii. Zjadanie nadmiernej liczby kalorii też nie jest korzystne. Organizm dostaje nadwyżkę pokarmu, którego nie jest w stanie spalić. W związku z tym zaczyna magazynować nadmiar spożytych kalorii w postaci tkanki tłuszczowej. Dlatego niezwykle ważne jest, by dobrać dla siebie odpowiednią ilość kalorii, która będzie zgodna z płcią, trybem życia i sylwetką.

Aktywność fizyczna

Nasze mięśnie są w stanie spalić dużo więcej kalorii niż tłuszcz, dlatego warto zadbać o muskularną sylwetkę. Dzięki większej ilości mięśni metabolizm organizmu przyspieszy. Warto codziennie chodzić na spacery. Jest to umiarkowana aktywność fizyczna, która bardzo korzystnie wpływa na cały organizm. Poza spacerami dobrze jest również w ciągu tygodnia wprowadzić trzy dodatkowe treningi. Bardzo dobrze przyspiesza metabolizm bieganie, jazda na rowerze czy pływanie. Doskonały jest również trening siłowy, a także trening interwałowy.

Wysypianie się

Odpowiednia ilość snu wpływa na poprawny metabolizm organizmu. Kiedy tego snu mamy niewystarczającą ilość, to występuje zaburzenie pomiędzy wydzielaniem hormonu głodu a hormonem sytości. Kiedy jest się niewyspanym, to spada ilość godzin snu na dobę, a zwiększa się ilość godzin czuwania. Wtedy zwiększa się wydzielanie hormonu głodu, a zmniejsza się wydzielanie hormonu sytości, gdyż organizm chce zwiększyć zapotrzebowanie na kalorie w związku z dłuższym czasem czuwania.

Ograniczenie stresu

Osoby żyjące w stresie mają wolniejszą przemianę materii. Ich organizm nie poświęca wystarczającej ilości czasu na spalanie kalorii, gdyż przestawia się na tryb przetrwania. Przekierowuje niezbędną energię do przyspieszenia rytmu serca czy uruchomienia odpowiednich reakcji organizmu, przygotowujących ciało do walki lub ucieczki. Dzieje się tak dlatego, że organizm, reagując na stres, wydziela kortyzol i adrenalinę.

Regularne posiłki o wyznaczonych porach

Spożywanie regularnych posiłków o określonych porach dnia pozwala organizmowi wpaść w rutynę. Ciało uczy się, że o określonej porze zostanie nakarmione, więc nie stresuje się tym, że może zabraknąć pożywienia. Jeżeli spożywamy posiłki nieregularnie, organizm stresuje się i w wyniku tego zaczyna magazynować pożywienie w postaci tłuszczu. Dlatego regularne jedzenie ma duże znaczenie dla prawidłowego metabolizmu.

Picie wody

Picie od 1,5 litra do 2 litrów wody dziennie znacząco wpływa na szybkość przemiany materii. W nawodnionym organizmie dużo łatwiej zachodzą przemiany chemiczne i transport pomiędzy komórkami.

Ostre przyprawy

Do przypraw, które przyspieszają przemianę materii, zalicza się m.in.: imbir, chilli, kurkumę i cynamon. Nadają one potrawą ciekawy smak, ale też pobudzają procesy trawienne. Zawarta w papryce chili kapsaicyna przyspiesza metabolizm i pomaga w spalaniu tkanki tłuszczowej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj