Chcesz osiągać lepsze efekty treningowe i wyniki sportowe? Twoje mięśnie potrzebują solidnego wsparcia. Podstawą są aminokwasy, które pomagają zwiększyć siłę i wytrzymałość, a także zmniejszyć odczuwanie zmęczenia. Sprawdź, jakie składniki odżywcze są potrzebne i skąd je czerpać.

Wiele osób prowadzących aktywny tryb życia doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że wysiłek fizyczny skutkuje zwiększonym zużyciem energii. Nie wszyscy jednak mają świadomość, że sport – niezależnie od dyscypliny – powoduje także utratę… materiału budulcowego, szczególnie w momencie niedoboru energii. Wówczas organizm czerpie ją z białek będących głównym składnikiem masy mięśniowej. Do tego dochodzi do mikrouszkodzeń mięśni, które wymagają natychmiastowej regeneracji. I w tym momencie powinny wkroczyć one – AMINOKWASY.

Aminokwasy, czyli co?

Aminokwasy stanowią główny element budulcowy protein. Część z nich organizm jest w stanie samodzielnie wyprodukować, ale niektóre muszą zostać pozyskane z zewnątrz. Dlatego wyróżnia się:

  • aminokwasy endogenne (organizm jest zdolny do ich samodzielnej produkcji) – np. tyrozyna, cysteina, seryna, glutamina, cytrulina
  • aminokwasy endogenne (muszą być dostarczone wraz z pożywieniem) – np. leucyna, izoleucyna, walina

Aminokwasy w diecie sportowca – jakie mają znaczenie?

Aminokwasy są ważne w codziennej diecie każdego człowieka, jednak to u osób prowadzących aktywny tryb życia odgrywają one jeszcze większą rolę. Uważa się je za źródła energii oraz składniki wpływające na poprawę procesów regeneracyjnych. Między innymi z tych powodów dostarczanie aminokwasów u osób trenujących jest istotne – po to, aby umożliwić osiąganie lepszych efektów i zapobiec zubożeniu masy mięśniowej.

Podsumowując, aminokwasy w diecie sportowca:

  • pomagają w pobudzeniu syntezy białek
  • wspomagają redukcję znużenia i zmęczenia
  • wspierają budowanie beztłuszczowej masy mięśniowej

Odżywki aminokwasowe – które są najlepsze?

Szczególnie ważne są aminokwasy BCAA należące do grupy aminokwasów egzogennych. Ponieważ organizm nie jest w stanie ich samodzielnie wyprodukować, muszą zostać dostarczone – najlepiej w postaci odżywek aminokwasowych. Dlaczego? Zawierają one aminokwasy BCAA w odpowiednich proporcjach, tj. w odpowiednim stosunku leucyny, izoleucyny i waliny.

Badania naukowe wykazują, że korzystne dla organizmu jest przyjmowanie aminokwasów BCAA w proporcjach 1,1:0,7:0,8. Najbliższe temu „ideałowi” są odżywki aminokwasowe ze składnikami w stosunku 2:1:1, np. Olimp BCAA Mega Caps. Preparat dostępny w postaci kapsułek dostarcza aż 5500 mg czystych aminokwasów rozgałęzionych w dziennej porcji!

Aminokwasy Olimp – https://www.olimp-nutrition.pl/3-aminokwasy – to także pewność bezpieczeństwa, dobrej jakości i wysokiej przyswajalności. Szeroka oferta preparatów pozwala na wybór produktów maksymalnie dopasowanego do potrzeb i oczekiwań.

Warto przy tym podkreślić, że suplementy dla sportowców powinny stanowić uzupełnienie codziennej diety i aktywności fizycznej. Pomagają bowiem w uzupełnieniu zapotrzebowania na cenne składniki odżywcze, co przekłada się na możliwość uzyskania lepszych efektów treningowych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here