Gumy oporowe to artykuł dostępny w wielu sklepach stacjonarnych i internetowych ze sprzętem sportowym, można spotkać je na siłowni, w klubie fitness, a nawet podczas zajęć sportowych specjalizujących się właśnie w ćwiczeniach z ich wykorzystaniem. Poniżej kilka informacji, które warto znać przed rozpoczęciem przygody z nimi.

Czy kolory gum do ćwiczeń mają znaczenie?

Gdy idziesz do jakiegoś większego sklepu z akcesoriami sportowymi, by kupić swoje pierwsze gumy oporowe do ćwiczeń, w teorii dobrze wiesz, po co masz sięgnąć, ale w praktyce nagle zostajesz zaskoczony ogromną ilością produktów i ostatecznie na żaden z nich nie potrafisz się zdecydować. Trzeba przyznać, że producenci sportowych gadżetów dbają o swój asortyment. Już teraz w sklepach możemy spotkać olbrzymią ilość gum do wyboru, dlatego nic dziwnego w tym, że sam nie potrafisz wybrać dla siebie tych najlepszych. Zapewne zastanawiające będzie dla ciebie to, że wszystkie te akcesoria mają inne odcienie kolorystyczne. Z czego to zatem wynika? No i czy kolor gumy może ci coś o niej powiedzieć, czy ma on jedynie wpływ na jej wygląd i ogólną wartość estetyczną?

Producenci oczywiście specjalnie tworzą gumy do ćwiczeń w różnych kolorach. Nie chcą wcale poprawić w ten sposób ich wizerunku, a pragną po prostu ułatwić klientowi zakupy. Bo podczas wybierania gum rzeczywiście powinieneś częściowo kierować się ich kolorem. Ułatwia ci on rozróżnienie oporu poszczególnych akcesoriów. Każdy producent może stosować inne kolory do oznaczania właściwości swoich produktów, ale ogólna zasada jest raczej taka, że jasne gumy mają lekki opór, a te ciemne większy. Zawsze powinieneś się jednak upewnić, czy tak rzeczywiście jest. Chcąc to sprawdzić, koniecznie spójrz także na to, jaką grubość mają mini band gumy. Te o większym oporze logicznie rzecz biorąc muszą być wytrzymalsze. A wyższą wytrzymałość gwarantuje im odpowiednia grubość.

Jak zmniejszyć trudność ćwiczenia z pomocą gumy oporowej?

Wbrew pozorom zwiększanie intensywności i trudności ćwiczeń nie jest wcale jedynym celem gum oporowych. Tak naprawdę mogą one działać całkowicie odwrotnie. Skoro wśród nich występują i słabsze, i mocniejsze gumy do ćwiczeń, niektóre z nich można wykorzystać do zmniejszania trudności danego ruchu. To opcja dla osób początkujących, które dopiero zaczynają swoją przygodę z treningami i nie są jeszcze w stanie wszystkiego robić poprawnie przy użyciu obciążenia własnego ciała.

Pod tym względem guma może okazać się bardziej wartościowym przyrządem od hantli czy sztangi. A już na pewno jest narzędziem bardziej funkcjonalnym. Nie dość bowiem, że może utrudniać ćwiczenia, to jeszcze do tego jest w stanie je ułatwiać. Warto zatem wykorzystać ją przy próbach opanowania jakiegoś nowego ćwiczenia. Jeżeli więc ktoś nie jest jeszcze w stanie samodzielnie się podciągnąć, koniecznie powinien sięgnąć po gumy oporowe do ćwiczeń i z ich pomocą zacząć pracować nad tym ćwiczeniem. Jak to zrobić? Wystarczy zaczepić taką gumę na drążku, a następnie oprzeć na jej dolnej części jedną lub dwie stopy i się podciągnąć. Tutaj trzeba jednak pamiętać o tym, że opór będzie działać odwrotnie niż normalnie. Im większy on będzie, tym łatwiej można się będzie podciągnąć, a im mniejszy – tym trudniejsze stanie się całe ćwiczenie.

W przypadku zmniejszania trudności ćwiczeń nie sprawdzą się jednak mniejsze mini band gumy. Muszą to być zatem długie power bandy. Tylko one pozwolą na spokojną i efektywną naukę nowych ruchów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here