Po raz pierwszy dietę samuraja opisał japoński trener i dietetyk – Nate Miyaki w swojej książce „Dieta Samuraja” w 2011 roku. Dieta samuraja harmonijnie wykorzystuje i łączy, najlepsze diety paleo dla aktywnych sportowców. Dieta samuraja oparta została na tradycyjnych posiłkach japońskiej kuchni wojowników oraz na najnowszych badaniach. Autor proponuje dietę, która ma być kompromisem, pomiędzy zdrowiem a pięknym ciałem, Nate Miyaki uważa, że można mieć i jedno i drugie.

Dla kogo przeznaczona jest dieta samuraja?

Dieta samuraja stworzona została dla osób ćwiczących, intensywnie trenujących, zatem nie jest dietą dla każdego. Poza tym dieta posiada również przeciwwskazania, takie, jak:

  • choroby alergiczne;
  • nadwrażliwość na pokarmy;
  • choroby autoimmunologiczne;
  • chorobę wrzodową;
  • problemy z jelitami;
  • refluks.

Zalety diety samuraja

Ogromną zaletą diety samuraja jest fakt, że wszystkie produkty są dostępne w sprzedaży. Większość diet wyklucza węglowodany, w tym przypadku są one dozwolone, ale powinno się obserwować organizm, by stwierdzić, co mu służy, a co powinno się odstawić. Twórca diety nie odrzuca suplementów, choćby odżywek białkowych, twierdzi jednak, że powinno się przyjmować produkty bezpieczne i przebadane.

Zasady w diecie samuraja

Jest to dieta wysokobiałkowa, dodatkowo wzbogacona w bezglutenowe węglowodany, na przykład komosę, kukurydzę, kaszę gryczaną i biały ryż. Na diecie można jeść chude mięso z kurczaka lub indyka, owoce morza, ryby, warzywa, owoce. Dyskwalifikuje się produkty przetworzone i nabiał przemysłowy z wyłączeniem jaj. Jeśli chodzi o tłuszcze, to najlepiej sprawdza się oliwa z oliwek, jak i olej kokosowy. W treningach należy zapamiętać zasadę, że wykonuje się je na czczo.

Ze względu na dużą podaż białka dieta samuraja sprzyja nabywaniu masy mięśniowej. Niewskazane w niej są rośliny strączkowe, mleko, suszone owoce oraz przetwory. Do przygotowywania potraw nie powinno się używać soli, alkohol należy na czas diety odstawić tak jak i energetyki i napoje słodzone.

Dopasowanie diety

Dieta z pewnością ma wiele zalet, jednak aby być pewnym, że osiągniemy założone efekty, najlepiej byłoby zgłosić się do dietetyka po dietę indywidualną. Dietetyk bierze pod uwagę przyzwyczajenia osoby na diecie, analizuje posiłki, wagę, ćwiczenia i na tej podstawie dobiera odpowiednie odżywianie.

Przygotowywanie posiłków – samodzielnie czy zamawiamy catering?

Nie każdy ma czas na codzienne robienie zakupów i przygotowywanie posiłków. Najczęściej przerywa się dietę, ponieważ nie ma się czasu, ani pomysłów na potrawy dietetyczne. Rozwiązaniem może być catering, inaczej dieta pudełkowa. Również dietę samuraja można mieć dostarczoną pod same drzwi, dzięki czemu istnieje większa szansa, że uda się przejść przez odchudzanie lekko i ostatecznie z pozytywnym wynikiem.

Dzięki diecie samuraja ma się szansę na zostanie prawdziwym wojownikiem, walczącym ze swoimi przyzwyczajeniami, o swoje ciało i lepsze samopoczucie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj