Obecny styl życia nie sprzyja rozwojowi kondycji ruchowej naszego ciała. Stres, pośpiech i ciągła rutyna powodują, że jesteśmy zmęczeni, kiedy już znajdziemy się w upragnionym domu.  Nie mamy ochoty na jakikolwiek wysiłek fizyczny typu pójść na siłownie czy fitness i zazwyczaj wolny czas spędzamy w domu przed telewizorem wśród bliskich.

Jednakże taka forma spędzania czasu wolnego nie sprzyja nie tylko naszej tężyźnie fizyczne, ale też negatywnie wpływa na funkcjonowanie naszego organizmu. Co w późniejszym wieku odczuwamy  w postaci dolegliwości fizycznych oraz chorób. Jak wynika z badań, współczesne społeczeństwo szybciej się „starzeje” niż to miało miejsce jeszcze kilkadziesiąt lat temu. Choroby takie jak otyłość, nadwaga, niedowład stawów i mięśni, nadciśnienie, cukrzyca oraz wiele innych wynikają ze stresu, nieodpowiedniej diety i siedzącego trybu życia. Obecnie dotyka to już pokolenie młodych ludzi, którzy zmagają się już z otyłością i chorobami współistniejącymi. Natomiast rozwiązanie tych problemów jest jedno. Otóż regularne dbanie o własną kondycję fizyczną.

Trening na wytrzymałość to poprawa wydolności, szybkości i zwinności. O treningu tym zazwyczaj mówi się w kontekście biegania, ale jest wiele innych ćwiczeń, które równie dobrze wzmocnią naszą kondycję. W głównej mierze są to ćwiczenia cardio jak biegi, podskoki, przeskoki. Takie efekty możemy uzyskać uprawiając różne kategorie sportowe.

Dlaczego warto ćwiczyć

Osoby o większej wydolności fizycznej są mniej podatne na choroby np. układu krążenia, utrzymują właściwą wagę ciała oraz nie męczą się przy wykonywaniu codziennych czynności. Wejście po schodach czy bieg do autobusu nie powodują u nich zadyszki. Regularne ćwiczenia powodują, iż są bardziej dotlenieni, mają więcej życiowej energii i nie odczuwają zmęczenia.

Regularny trening, co daje

Regularna dbałość o kondycję i poprawa wytrzymałości powoduje szereg pozytywnych zmian w naszym organizmie. A mianowicie:

  • zmniejsza się tętno spoczynkowe,
  • zwiększa się objętość wyrzutowa serca,
  • zwiększona zostaje objętość krwi krążącej w żyłach,
  • wzrasta liczba mitochondriów w mięśniach, czyli komórek, w których zachodzi produkcja energii,
  • wzmocnione zostają stawy, ścięgna i więzadła, dzięki czemu maleje ryzyko kontuzji.
Zobacz również:  Trening Optymalny

Ponadto regularne ćwiczenia rozwijają cechy motoryczne, takie jak szybkość, zwinność, zwrotność oraz gibkość. Dzięki nim mamy większą kontrolę nad naszym ciałem, a ruchy są bardziej efektywne.

Ostatnia aktualizacja

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here