Zima to naturalny czas spoczynku i mniejszej aktywności. Ma to związek nie tylko z aurą za oknem, ale przede wszystkim z mniejszą ilością słonecznego światła, które dociera w naszej szerokości geograficznej do powierzchni Ziemi. Słońce zaś to nasz naturalny stymulant produkcji witaminy D. Kiedy mniej jest słonecznego światła, mniejsza jest zatem także podaż witaminy D. Podpowiadamy, jak uzupełnić ten brak.

Dlaczego witamina D jest tak ważna dla organizmu dziecka?

Witamina D to jeden z najważniejszych dla ludzkiego organizmu składników odżywczych. Jest ona szczególnie istotna dla dzieci, ponieważ jej odpowiednia ilość warunkuje prawidłowy rozwój układu kostnego i zębów. Niedobory witaminy D mogą mieć dla młodego organizmu bardzo poważne i niekorzystne skutki.

Witamina D jest również niezbędna dla funkcjonowania układu odpornościowego – zależność ta występuje w każdym wieku, ale jest szczególnie wyraźna właśnie w przypadku dzieci. Pamiętajmy, że układ odpornościowy rozwija się i dojrzewa nawet przez kilkanaście lat, a w tym czasie odpowiednia podaż składników mających wpływ na jego właściwe funkcjonowanie jest niezwykle istotna.

Jakie są naturalne źródła witaminy D?

Głównym naturalnym źródłem witaminy D jest promieniowanie słoneczne. Kiedy dociera ono na powierzchnię nieosłoniętej skóry, stymuluje procesy wytwarzania w niej witaminy D3. Z tego względu zaleca się latem i późną wiosną nie stronić od kąpieli słonecznych. W przypadku dzieci wystarczy 15-minutowa ekspozycja na słońce w godzinach 10-15, oczywiście tak, by było to bezpieczne dla zdrowia malucha.

Słoneczne światło dociera jednak w naszej szerokości geograficznej w ilości wystarczającej do syntezy witaminy D jedynie od kwietnia do września. W pozostałe miesiące zaleca się podawać dzieciom dodatkową porcję witaminy D w postaci suplementów diety. Sama naturalna dieta niestety nie wystarczy – witamina D znajduje się w niektórych produktach żywnościowych, ale w niewielkiej ilości. Jest też jedyną witaminą, która nie przenika do kobiecego mleka matki, nawet gdy karmiąca mama ją suplementuje.

Jaką witaminę D podawać dzieciom zimą?

Zima to wymagający czas dla odporności dziecka. Wybierając suplement z witaminą D, zadbajmy dodatkowo o inne czynniki wspierające odporność malucha. Warto sięgnąć po suplement diety Estabiom, który można podawać już najmłodszym dzieciom. Dla niemowląt od 2. miesiąca życia sprawdzi się probiotyk Estabiom Baby w postaci łatwych do podania maluchowi kropli.

Dzieciom od 3. roku życia podawać można Estabiom Junior*, który zawiera oprócz witaminy D3 także żywe kultury pożytecznych bakterii tworzących mikrobiom jelitowy oraz fruktooligosacharydy (FOS), które są dla nich źródłem energii w przewodzie pokarmowym.

* Nie należy przekraczać zalecanej porcji do spożycia w ciągu dnia. Suplement diety nie może być stosowany jako substytut zróżnicowanej diety. Istotne jest prowadzenie zdrowego stylu życia i stosowanie zróżnicowanej diety dostarczającej organizmowi wystarczającą ilość składników odżywczych. Nie stosować w przypadku uczulenia na składniki produktu.

Artykuł sponsorowany

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here