Dla wielu trenujących osób niezwykle istotne są efekty wizualne. To oni szczególną uwagę przykładają do budowania masy mięśniowej, a także pracy nad tym, by się jak najlepiej prezentować, zwracać na siebie uwagę oraz wybierać dobre treningi, by osiągnąć wymarzoną muskulaturę.

Czy jest sposób na szybkie efekty?

Budowanie masy mięśniowej to długotrwały proces, który wymaga samozaparcia, pokory, ciężkiej pracy. Wymaga przede wszystkim opracowania doskonałego planu i konsekwentnego trzymania się założeń. Budowanie tkanki mięśniowej przy ograniczeniu wzrostu tkanki tłuszczowej oczywiście ma prowadzić do pięknej i dużej muskulatury. Ten proces jest oparty na zmianie metabolizmu organizmu. Trzeba skupić się na reakcjach anabolicznych i ograniczyć kataboliczne. Dlatego właśnie dąży się do pewnej nadwyżki kalorycznej, a to w prostej kolejności do rozwoju, wzrostu siły oraz ilości tkanki mięśniowej, a także tłuszczowej. Tę drugą w czasie treningu będzie się ograniczać.

Jakie są zasady?

Przede wszystkim należy zwiększyć kaloryczność diety, ponieważ wówczas zwiększa się reakcje anaboliczne. Warto skorzystać z dostępnych kalkulatorów. Świetnie sprawdzają się takie suplementy jak mutant mass, gainer mutant mass lub pvl mutant mass. Oczywiście nie chodzi o objadanie się, ale o stopniowe zwiększanie wartości energetycznej o 10% co miesiąc i oczywiście obserwowanie siły mięśni oraz ich masy. Warto również na tym etapie skorzystać z pomocy specjalistów.

Podstawowym budulcem tkanek jest białko. Zwiększenie jego ilości w diecie na przykład poprzez sięgnięcie po produkty mutant mass nie musi być jednak bardzo duże. Przeciętnie na 1 kilogram masy ciała ilością wystarczającą jest 1,62 g białka. Poza tym potrzebować będziemy szeregu witamin i mikroelementów, bo szczególnie ważne jest to, by nie doprowadzić do ich niedoborów. Metabolizm białka wymaga dużej energii, więc im więcej go dostarczysz, tym mniej będziesz mieć siły na treningu. Z drugiej strony niedobór aminokwasów w diecie sprawia, że masa mięśniowa nie będzie się w ogóle budować. Tym samym będą się zwiększać reakcje kataboliczne. Dobre źródła białka w jadłospisie to przede wszystkim jaka, nabiał mięso, rośliny strączkowe, ryby, orzechy i wspomniane już koktajle białkowe. Jak widać, na diecie wegetariańskiej też można bez problemu i z sukcesem budować masę mięśniową. Poza tym postaw na dobry i funkcjonalny trening, który sprawi, że twoje ciało będzie się sukcesywnie zmieniać. Aż osiągniesz wymarzony ideał.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here