Witamina D to jedna z najważniejszych witamin w całym ludzkim życiu. Odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie organizmu, dodaje witalności i energii, a do tego dba o serce oraz stawy. Kluczem do sukcesu jest właściwa suplementacja witaminy D. Niestety nie każda osoba jest w stanie dobrać odpowiedni suplement z dodatkiem wskazanej witaminy. Warto posiłkować się kilkoma istotnymi czynnikami, aby mieć pewność, że w ten sposób poprawi się stan swojego zdrowia i nastrój.

Witamina D a zalecane dawki

Przy wyborze idealnego suplementu diety dużą wagę należy przyłożyć do zawartości witaminy D3. W tym przypadku można natrafić na pewne problemy, ponieważ taka wartość może być podawana:

  • w mikrogramach (µg),
  • w jednostkach międzynarodowych (IU).

Warto dysponować w tym temacie choć podstawową wiedzą, np. w zakresie przeliczania – 100 IU to 2,5 µg. Udając się do specjalisty zyskuje się niezbędne informacje na temat dziennego zapotrzebowania na witaminę D w konkretnym okresie życia. Dla noworodków wartość ta wynosi 400 IU, dla dzieci oraz młodzieży od 600 do 1000 IU, dla dorosłych powyżej 18. roku życia i seniorów powyżej 65. roku życia od 800 do 2000 IU, dla osób dorosłych z otyłością od 1600 do 4000 IU, a dla kobiet w ciąży i karmiących piersią od 1500 do 2000 IU.

Nie należy przy tym doprowadzać do nadmiaru witaminy D w organizmie, ponieważ może to prowadzić do zaburzeń układu sercowo-naczyniowego i moczowego.

Witamina D – dlaczego brakuje jej w organizmie i gdzie można ją znaleźć?

Witaminy D brakuje w ludzkim organizmie z kilku prostych powodów. Problemem może być stosowanie nieodpowiednich kremów z filtrem powyżej SPF 8. Dużą przeszkodą jest również otyłość, ponieważ to zjawisko doprowadza do tego, iż witamina D nie jest produkowana w optymalnych ilościach. Kolejnym utrudnieniami są brak odpowiedniej dawki słońca i zanieczyszczenia znajdujące się w powietrzu.

Witaminę D3 można znaleźć w produktach mleczarskich, rybach i starannie przygotowanych suplementach diety. Sprawdzi się tutaj idealnie również witamina d suplement.

Witamina D – kto i kiedy powinien ją suplementować?

Po witaminę D warto sięgać praktycznie w każdym wieku, zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym, kiedy na świeżym powietrzu nie ma zbyt dużych dawek słońca. Nie ma żadnych przeszkód, aby na suplementację zdecydować się w okresie wiosenno-letnim.

To doskonałe rozwiązanie dla osób zmagających się z problemami kostnymi. Witamina D3 ma dobroczynne działanie na zęby, wspiera układ odpornościowy i przeciwdziała wszelkim stanom zapalnym.

Witamina D a dzieci – jak do tego podejść?

Najwięcej problemów przy wyborze suplementów z dodatkiem witaminy D może pojawić się, gdy rodzice wybierają je dla swoich dzieci. Witaminę z tej grupy dzieci powinny przyjmować już od pierwszych dni swojego życia. Wpływa to na ich prawidłowy rozwój, np. w zakresie budowy kości i zapobiegania krzywicy.

Na całe szczęście na rynku pojawia się coraz więcej suplementów diety z witaminą D3, które są łatwo przyswajalne przez dziecięcy organizm. Wystarczy je znaleźć, porównać między sobą i wybrać ten najodpowiedniejszy. Jeśli są z tym jakieś kłopoty zawsze można udać się po poradę do doświadczonego specjalisty.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here