Trening na rowerze w warunkach domowych może być bardzo efektywny. Wystarczy wyposażyć się we właściwy rower stacjonarny i ustalić indywidualny plan treningowy. Dzięki temu kolarze mogą trenować nawet w trakcie niesprzyjającej pogody. Oznacza to stały rozwój umiejętności i troskę o kondycję fizyczną. Regularne treningi w domu sprawiają, że zawodnicy zdobywają przewagę nad swoimi konkurentami. Kluczem do sukcesu jest jednak dobranie odpowiedniego roweru.

Rowery stacjonarne – na co zwrócić szczególną uwagę?

Korzystanie z rowerów stacjonarnych jest banalnie proste. Wystarczy zakupić wysokiej klasy sprzęt i umiejscowić go w wybranym przez siebie pomieszczeniu. W ten sposób można trenować nawet kilka godzin dziennie i zadbać o swoje nogi. Rower stacjonarny powinno się dobierać pod kątem stopnia zaawansowania treningowego oraz dotychczasowych umiejętności. Pod uwagę bierze się m.in. takie aspekty, jak: planowana intensywność treningu, dodatkowe funkcje roweru oraz właściwy rodzaj sprzętu. Producenci rowerów stacjonarnych walczą o nowych klientów, dlatego na współczesnym rynku znajduje się wiele różnych modeli.

Rower powinien być dobrany do wzrostu kolarza. Warto go oczywiście przetestować, dzięki czemu zainteresowani będą mieli pewność, że sprzęt jest stworzony właśnie dla nich. Sprzęt z najwyższej półki musi charakteryzować się łatwą regulacją wysokości siodełka. Ponadto należy zwracać uwagę na maksymalne obciążenie roweru przeznaczonego do domowego treningu. Pozostałe elementy, których nie wolno zlekceważyć to: konstrukcja (najpopularniejszą opcją są rowery pionowe – przypominają tradycyjne rowery ze ścieżek, alternatywą będą rowery poziome – idealne dla osób z dolegliwościami bólowymi i schorzeniami kręgosłupa) i obecność komputerka.

Rower stacjonarny – na jakie rodzaje się dzieli?

Kolarze chcący trenować w swoich domach mają do dyspozycji dwa podstawowe rodzaje rowerów stacjonarnych:

  • mechaniczne – zdecydowanie tańsze i wyróżniające się nieskomplikowaną budową. Opór reguluje się przy pomocy specjalnie zaprojektowanego pokrętła. Im większe obciążenie, tym większy wysiłek w realizowany trening. Przeznaczone przede wszystkim dla początkujących rowerzystów,
  • magnetyczne – nieco droższe, ale zapewniające szerszy zakres obciążeniowy. Konstrukcja jest nieco bardziej rozbudowana. To rowery treningowe przeznaczone dla zaawansowanych kolarzy, które wykazują się stosunkowo cichą pracą.

Istnieją również nieco bardziej nowoczesne propozycje, a mianowicie rowery elektromagnetyczne (ich charakterystyczną cechą jest rozbudowana elektronika) oraz powietrzne (praktycznie nie generują hałasu).

Rowery stacjonarne a trenażery – co warto wiedzieć na ten temat?

Specjalną odmianą rowerków, z których można korzystać w domach są trenażery. O ile rowery stacjonarne mają przypominać jazdę na tradycyjnym rowerze, którym kolarze poruszają się na ścieżkach i po szosie, o tyle trenażery to innowacyjne platformy, do których przytwierdza się tylne koło użytkowanego roweru. Niektóre trenażery umożliwiają korzystanie z przydatnych funkcji pomiarowych. Są wykorzystywane m.in. przez zawodowych kolarzy. Można na nich odbywać wirtualne wyścigi.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here