Crossfit to jeden z najlepszych treningów siłowych, kondycyjnych i wytrzymałościowych, który wybierany jest jako alternatywa dla nieco monotonnych wizyt w siłowni. Plan treningowy rodem z wojskowej szkoły przetrwania pozwala budować mięśnie i kondycję oraz wyszczuplać sylwetkę, a wszystko to dzięki intensywnym ćwiczeniom. Jednymi z typowych, które wykonuje się przed i po głównym treningu są mobility, polegające na rozciąganiu mięśni i stawów.

Czy trening mobility jest obowiązkowy?

Nadal sporo trenujących zapomina o ćwiczeniach rozciągających, natomiast profesjonalne podejście jak najbardziej takiego ruchu wymaga. Trening mobility, który wpływa na rozciąganie mięśni i stawów, doskonale przygotowuje całe ciało to wytężonego wysiłku oraz uspokaja je po wzmożonej aktywności. Uznaje się, że trening mobility może być wykonywany samodzielnie nawet każdego dnia, dla zachowania świetnej kondycji mobilności całego ciała.

Trening rozgrzewający jest konieczny, by móc wpływać na elastyczność ciała podczas ruchu, co z kolei pozwala nie tylko osiągać lepsze efekty, ale również zapobiegać ewentualnym kontuzjom. Mobility po głównym treningu to zaś „klucz” to stabilizacji mięśni i stawów oraz rozpoczęcia procesu ich szybkiej regeneracji i wzmocnienia po pracy.

Przygotowanie do treningu mobility

Trening mobility można wykonywać bez żadnych sprzętów, natomiast najlepsze efekty przynoszą ćwiczenia z zastosowaniem przynajmniej piłki lacrosse, przydadzą się także gumy oporowe do ćwiczeń od Unbroken. Tego rodzaju akcesoria nie wiążą się z koniecznością ponoszenia dużych wydatków, natomiast bez wątpienia usprawnią trening mobility i pozwolą osiągać efekty szybciej i skuteczniej. Wybierając sprzęt do ćwiczeń, zawsze należy zwracać uwagę na jego najlepszą jakość, co zapewni jego długotrwałą żywotność, ale również optymalny komfort podczas aktywności. Warto sugerować się opiniami oraz doświadczeniem i profesjonalizmem specjalistów od crossfitu.

Jak zrobić dobry trening mobility?

Trening mobility może być doskonałą formą rozgrzewki przed głównymi ćwiczeniami. Należy skupiać główną uwagę na tych partiach ciała, które będą szczególnie aktywowane podczas treningu funkcjonalnego. Z reguły poprawa ruchomości i mobilności dotyczy mechaniki stawów, mięśni oraz struktur pomiędzy tkankami.

Jeśli trening mobility odbywa się z zastosowaniem konkretnych akcesoriów, te muszą być dopasowane do indywidualnych preferencji, kondycji i możliwości siłowej sportowca. Przykładem mogą być taśmy treningowe, jakie rozgrzewają zarówno mięśnie, jak i stawy, dzięki czemu stają się niejednokrotnie obowiązkowym sprzętem w zakresie treningów mobility.

Gumy i taśmy oporowe wykazują różne właściwości. Im są dłuższe i grubsze, tym większy stawiają opór przy naciąganiu, a więc konieczna jest większa siła do ich wykorzystywania. Każdy miłośnik crossfitu powinien wybrać je zgodnie z własnymi potrzebami. Tylko wtedy ćwiczenia mogą odbyć się należycie, w pełnym bezpieczeństwie bez ryzyka kontuzji oraz z zamierzonym efektem.

Co ważne, przy zastosowaniu profesjonalnych akcesoriów najlepszej jakości, ćwiczenia mobility z powodzeniem można wykonywać nie tylko na sali treningowej, ale także w domowym zaciszu. Zaleca się, aby te rozciągające realizować codziennie przez średnio 15 minut.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here