skalpel wyzwanie ewa chodakowska

Skalpel wyzwanie” jest jednym z najpopularniejszych treningów dla kobiet. Ewa Chodakowska to jedna z najpopularniejszych trenerek personalnych w Polsce. Jej programy treningowe takie jak „Turbo Spalanie„, „Killer” oraz „Skalpel” są bardzo cenione zarówno przez innych trenerów, jak i ćwiczące kobiety. Nową propozycją trenerki jest „Skalpel Wyzwanie„, czyli ulepszona wersja tradycyjnego „Skalpela„. Według słów samej autorki już po pierwszym tygodniu ćwiczeń zobaczymy rezultaty.

Na czym polega „Skalpel Wyzwanie”?

skalpel wyzwanie„Skalpel Wyzwanie” to zbiór ćwiczeń, które mają za zadanie wyszczuplić naszą sylwetkę, wzmocnić mięśnie, stawy oraz poprawić ogólne samopoczucie. Zalecany jest przede wszystkim kobietom, które już mają za sobą poprzednie treningi i szukają czegoś bardziej wymagającego. Trening trwa około 45 minut i składa się z siedmiu podstawowych bloków (każdy z nich skupia się na innej części ciała):

  1. Rozgrzewka – opiera się na prostych ćwiczeniach takich jak przysiady czy stawanie na palcach. Niemal przez cały czas ręce mamy podniesione do góry, więc szybko pobudzamy tę część ciała. Tempo jest umiarkowane i nie powinno stanowić problemu.
  2. Nogi – tutaj trzeba się przygotować na intensywny trening. Nasze nogi, uda i pośladki są bombardowane przez liczne przysiady, wymachy i trzymanie nóg w górze. Jest to najcięższy zestaw ćwiczeń z całego „Skalpela Wyzwanie”. Jeśli nie jesteśmy w najlepszej kondycji, to możemy nie wytrzymać tempa, które narzuca Chodakowska.
  3. Ramiona – blok opiera się przede wszystkim na różnych wariantach tzw. deski. Trwa to około 4 minuty bez przerwy i dla niewprawionych osób może to nieco przeszkadzać. Niektórzy używają miękkiej poduszki pod łokieć, żeby ćwiczenia były mniej bolesne. Przejdziemy tu przez podnoszenie rąk (w przód i w boki) oraz nóg.
  4. Brzuch – wiele osób uważa, że w porównaniu do zwykłego „Skalpela”, tutaj ćwiczenia są dosyć łatwe. Składają się na nie m.in. rowerki, brzuszki skośne oraz ściąganie do kostek.
  5. Pośladki – zestaw jest dobrany optymalnie. Ćwiczenie takie jak „tęcza” sprawia, że czujemy, jakie partie mięśni pracują najmocniej, ale jednocześnie to nas nie nadwyręża. Wszystko się skupia w dużej mierze na przysiadach.
  6. Plecy – ćwiczenia wykonywane są w pozycji leżącej na brzuchu. W odpowiedniej kolejności i tempie podnosimy ręce i nogi. Blok świetnie angażuje mięśnie grzbietu, które pełnią szczególnie istotną funkcję w utrzymywaniu prawidłowej pozycji ciała.
  7. Rozciąganie – na samym końcu mamy okazję się odprężyć. Chodakowska przedstawia nam ćwiczenia, dzięki którym obolałe partie ciała się rozluźnią. Dobre zakończenie tak intensywnego treningu.
Zobacz również:  Budujemy masę mięśniową- ilość powtórzeń

Podsumowując, plan przede wszystkim ukierunkowany jest na nasze nogi i uda. Trzeba się przygotować na szereg męczących i czasem bolesnych ćwiczeń. Reszta jest już dużo lżejsza i sprawia wielką frajdę.

Jakie są zalety treningu „Skalpel Wyzwanie”?

Trening „Skalpel Wyzwanie” budzi wiele emocji zarówno wśród stałych fanów Ewy Chodakowskiej, jak i u osób dopiero zaczynających przygodę z fitnessem. Chociaż niektórzy nie są zachwyceni nową propozycją Chodakowskiej, to nie można jej odmówić wielu zalet. Zalicza się do nich to, że trening m.in.:

  1. Angażuje całe ciało – chociaż trening skupia się wyraźnie na nogach, to inne partie ciała również są zaangażowane. Ćwiczenia takie jak „deska” świetnie pokazują, że za jednym razem możemy ćwiczyć wiele mięśni.
  2. Poprawia koordynację – niektóre ćwiczenia wymagają dłuższego stania na jednej nodze, dzięki czemu rozwijamy nie tylko nasze mięśnie, ale także poczucie równowagi.
  3. Wysmukla sylwetkę – co by nie mówić o nowym planie treningowych Ewy Chodakowskiej, to nie można mu odmówić efektów. Większość dziewczyn, które skrupulatnie wykonywały wszystkie instrukcje swojej trenerki, autentycznie zauważyły, że ich ciało jest szczuplejsze, jędrniejsze i bardziej wymodelowane.
  4. Prezentuje nowe ćwiczenia – „Skalpel Wyzwanie” zawiera ćwiczenia, których nie znajdziemy w żadnym innym kursie przygotowanym przez Ewę Chodakowską. Jeśli szukamy jakichś urozmaiceń, to znajdziemy je na tej płycie.
  5. Zapewnia dobrą akustykę – do ćwiczeń dobrana jest muzyka w optymalnym tempie, co ułatwia ich wykonywanie. Dodatkowo na ekranie widoczny jest timer, który informuje nas, ile czasu zostało do końca danej serii.  Co więcej, nasza trenerka rzuca motywacyjne hasła, które pomagają nam wytrwać do końca całego planu.

Kto skorzysta najbardziej ze „Skalpela Wyzwanie”?

Ewa Chodakowska Skalpel wyzwanie - Trening i efekty 1„Skalpel Wyzwanie” jest promowany jako zestaw ćwiczeń dla każdego. Jednak nie do końca tak jest. Intensywność niektórych bloków (np. nogi) jest tak duża, że początkujący mogą sobie nie dać z tym rady. Jednak, jeśli mamy już za sobą, którąś z płyt Ewy Chodakowskiej, to ta pozycja nie powinna być większym problemem.

Zobacz również:  Zaawansowane ćwiczenia dla kulturystów

Warto także zaznaczyć, że zgodnie z obietnicami, już po trzydziestu dniach widać wyraźne efekty. Należy jednak zaznaczyć, że nie jest to tradycyjny trening na odchudzanie. Okolice brzucha nie są w tym wypadku najbardziej angażowane. Powinniśmy się raczej nastawić na wyszczuplenie ud i podniesienie pośladków. Te partie w czasie „Skalpela Wyzwanie” pracują najintensywniej.

Podsumowując, jest to trening skierowany do osób, które już są w dobrej kondycji i szukają większych wrażeń. Dodatkowo z efektów będą zadowolone te kobiety, które chcą się skupić na swoich udach i pośladkach.

Dodatek: Trening Skalpel na YouTube

 

Ostatnia aktualizacja

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here