Ciężko jest ci schudnąć? Mimo stosowania wielu diet twoja waga dalej pokazuje nadwagę albo otyłość? Czas najwyższy poznać techniki żywieniowe, dzięki którym będzie ci o wiele łatwiej dojść do normalnej wagi. Na początku może być ci trudno, ale z czasem przyzwyczaisz się do nowych nawyków. Co jeść, aby nieco podkręcić swój metabolizm, przyspieszyć spalanie tłuszczu oraz szybko się nasycić i nie mieć ochoty na więcej? Co zrobić, by między posiłkami nie chciało ci się podjadać? W końcu jak na trwałe zmienić swoje nawyki żywieniowe, by sukcesywnie chudnąć, dochodząc do wagi idealnej? To uda ci się na pewno z cateringiem dietetycznym we Wrocławiu, zamawiając zdrowe oraz smaczne produkty na stronie internetowej burakdieta.pl

Żywieniowe triki, które pomogą ci schudnąć

  1. Jeśli tego potrzebujesz, licz kalorie każdego zjedzonego posiłku. Najlepiej przez pewien okres notuj, to co jesz w ciągu dnia. Dzięki temu sama zobaczysz ile zjadasz. Staraj się nie jeść więcej niż zaleconą dzienną, dobową normę, czyli 2 tysiące kalorii dla dorosłej osoby, która prowadzi umiarkowany tryb życia.
  2. Piramida Zdrowego Żywienia pozwoli ci sprawdzić, jakie produkty najlepiej jeść w mniejszej, a które w większej ilości. Ta uaktualniona wersja zakłada, że najważniejsza jest aktywność fizyczna, dalej spożywanie warzyw i owoców, następnie – produktów pełnoziarnistych oraz dalej produktów mlecznych, chudego nabiału pochodzenia zwierzęcego oraz zdrowych tłuszczów.
  3. Warto komponować swoje posiłki, tak, by połowę talerza zajmowały różne warzywa i owoce, dalej 1/4 chudy nabiał, w tym na przykład białe sery, mleko, kefiry, maślanki, mięso, jaja i ryby, oraz w 1/4 produkty pełnoziarniste, czyli ciemny makaron, ciemny chleb albo różne kasze.
  4. Staraj się pić dużo niegazowanej wody mineralnej, minimum 1,5 litra dziennie.
  5. Zrezygnuj w miarę możliwości z wysoko przetworzonego jedzenia, produktów typu fast food, słodyczy, słonych przekąsek, wysokokalorycznych produktów bogatych w niezdrowy cukier albo w tłuszcz.
  6. Staraj się jeść systematycznie co kilka godzin, o stałych porach, nie omijając żadnego z posiłków.
  7. Przygotowuj wszystkie dania najlepiej bez tłuszczu – na parze, w piekarniku, albo gotując we wrzątku.
  8. Dodawaj do każdej potrawy błonnik. Dzięki niemu szybko poczujesz sytość po posiłku.
  9. Rano, zaraz po przebudzeniu, przed śniadaniem wypijaj szklankę wody mineralnej z sokiem z cytryny.
  10. Wybieraj w sklepach tylko zdrowe zamienniki różnych produktów. Na przykład sos do spaghetti wykonaj samodzielnie z pomidorów w puszce, zastąp cukier biały innym, zdrowszym odpowiednikiem, zamiast oleju używaj oliwę z oliwek, płatki śniadaniowe zastąp muesli albo płatkami owsianymi, z kolei odpowiednikiem słodkich jogurtów będzie ten naturalny, do którego wrzucisz na przykład ulubione bakalie albo pokrojone w kostkę owoce.

Ważna motywacja. Jak sprawić, by chciało ci się odchudzać?

Bardzo ważne jest to, byśmy zbyt szybko nie rezygnowali z diety, czyli mieli odpowiednią motywację do odchudzania. Wejdź na różne fora internetowe. Może znajdziesz na nich osoby, z którymi wspólnie będziecie się odchudzać? Poproś koleżankę, która mieszka po sąsiedztwie, by razem co dziennie spacerować lub biegać. Zapisz się z przyjaciółką na siłownię. Jeśli chodzi o ćwiczenia, próbuj nowych dyscyplin i znajdź coś, co najbardziej polubisz. Jeśli chodzi o dietę, podobnie, tak komponuj i przygotowuj posiłki, by ci smakowały. Wypróbuj nowe przepisy z książki kucharskiej, którą dopiero co kupiłaś. Pamiętaj, że zdrowe jedzenie nie musi być wcale niesmaczne.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj