Zajęcia body ball to spalanie zbędnych kalorii podczas relaksu połączonego z gimnastyką. Nie wymagają one dużej sprawności fizycznej – za to posiadają dużo zalet, z których nie każdy zdaje sobie sprawę! Zajęcia z piłką wydają się niepozorne, ale to jedno z najlepszych ćwiczeń, które pozwala na wzmocnienie konkretnej partii ciała – ramion, pośladków czy brzucha.

Na czym polega body ball?

Piłka fitness to przyrząd gimnastyczny, który jest coraz bardziej doceniany zarówno przez profesjonalnych sportowców, jak i amatorów. Pozwala on na uaktywnienie różnych partii mięśni – nawet tych, o których istnieniu często zapominamy! Fitness z piłkami to trening ogólnorozwojowy – łączy w sobie elementy siłowe, izometryczne oraz równoważne. Wystarczy balansować całym ciałem na piłce, aby się na niej utrzymać, a przy tym zyskać niesamowite korzyści płynące z treningu.

O czym warto wiedzieć przed pierwszym treningiem?

Jak każdy trening, zajęcia z piłką wymagają odpowiedniego przygotowania. Pamiętaj o wygodnych, sportowych butach o antypoślizgowej podeszwie. Zadbaj, aby twój strój do ćwiczeń nie był za ciasny i nie krępował ruchów. Te zajęcia fitness są również odprężeniem dla ciała.

Rozmiar piłki powinien być dobrany odpowiednio do wzrostu. Powinniśmy móc swobodnie na niej usiąść ze zgiętymi nogami pod kątem ok. 90 stopni. Nasze stopy natomiast powinny lekko, ale stabilnie dotykać podłogi.

Body ball – utrata wagi to nie jedyna zaleta!

Bez wątpliwości największą zaletą treningu z piłką jest pozbycie się nadprogramowych kilogramów w przyjemny sposób, bez wykonywania ciężkiego treningu cardio. Zajęcia body ball pozwalają spalić nawet do 300 kcal podczas 50-minutowego treningu. Sylwetka staje się wysmuklona, a mięśnie rozluźnione – postawa i sprawność całego ciała już po kilku treningach zmieni się na lepsze.

Piłka do ćwiczeń nie bez powodu wykorzystywana jest podczas sesji rehabilitacyjnych. Pomaga zwiększyć świadomość swojego ciała, zachować odpowiednią równowagę i stabilizację. Wpływa zbawiennie na kręgosłup oraz stawy, odciążając odcinek lędźwiowy – po treningu czujemy się odprężeni, a nasz zakres ruchu jest większy. Wraz z każdym kolejnym treningiem progres będzie odczuwalny – siła mięśni oraz gibkość zacznie się zwiększać, a sylwetka będzie bardziej wysportowana.

Body ball – zajęcia fitness dla wszystkich

Zajęcia z piłkami to trening, który może wykonywać prawie każdy. Poziom zaawansowania, wiek, sprawność oraz kondycja nie mają tu większego znaczenia. Ćwiczenia te są w szczególności polecane dla kobiet w ciąży czy seniorów. Co więcej – piłka wykorzystywana jest nawet do zajęć rehabilitacji niemowląt.

Pomaga w wykonywaniu wielu ćwiczeń, podczas których możesz siedzieć, podskakiwać, a nawet turlać się. Intensywność treningu zależy od Ciebie – Ty wybierasz czy masz ochotę na relaksacyjne ćwiczenia w umiarkowanym tempie, czy na intensywny trening fitness?

Sportu nigdy za wiele

Zajęcia fitness z wykorzystaniem piłki to również świetne urozmaicenie innych aktywności sportowych. Podczas intensywnego cardio czy treningu siłowego, nasz organizm często wydziela za dużo kortyzolu, czyli hormonu stresu. Jego za wysoki poziom może obniżyć nasz nastrój. Trening body ball pomoże odnaleźć równowagę pomiędzy intensywnym treningiem a odprężającymi ćwiczeniami rozluźniającymi mięśnie.

Doskonale zdajemy sobie sprawę z korzyści płynących z treningów z użyciem piłki, dlatego zajęcia body ball odbywają się dwa razy w tygodniu na naszej siłowni Energym w Krakowie. Uczęszczanie na nie pozwoli nie tylko na spalenie zbędnych kalorii i wyrzeźbienie sylwetki – to również dobra zabawa i motywacja w gronie pozostałych, trenujących osób!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj