Brak energii przed ćwiczeniami? Sprawdź przedtreningówki!

0
351

Suplementy diety to produkty, które są używane zarówno przez zawodowych sportowców, jak i amatorów. Przyjmowanie przedtreningówek tuż przed rozpoczęciem ćwiczeń lub
w trakcie poprawia przepływ energii i pobudza organizm do działania. Sprawdź, czym są odżywki energetyczne i jak je poprawnie stosować.

Dobra odżywka pobudzająca organizm i dodająca energii to taka, która ma w składzie wszelkie niezbędne składniki odżywcze, aminokwasy i minerały. Przyjmowanie przedtreningówki powinno maksymalizować wydolność organizmu. To przekłada się na lepsze efekty ćwiczeń, a także intensywniejsze treningi siłowe.

Jak wybrać przedtreningówkę?

Zanim kupisz suplement diety do pobudzenia organizmu przed treningiem, koniecznie sprawdź produkty dostępne na rynku. W sieci znajdziesz wiele suplementów diety
o różnym składzie i zalecanych sposobach przyjmowania. Najlepsza przedtreningówka powinna mieć w składzie:

  • kofeinę,
  • guaranę,
  • tyrozynę,
  • BCAA, EAA,
  • taurynę,
  • beta-alaninę,
  • kreatynę,
  • cytrulinę lub argininę.

Większość tych substancji oddziałuje na organizm człowieka, działając: pobudzająco, antykatabolicznie i ergogenicznie. Podczas zakupu przedtreningówki dla siebie nie kieruj się wyłącznie ceną suplementu. Sprawdź opinie innych konsumentów, a także dokładnie przeanalizuj skład. To podstawa, aby wybrać najlepszy suplement.

Dlaczego warto stosować przedtreningówki?

Przyjmowanie suplementów energetycznych niesie ze sobą wiele korzyści, szczególnie dla sportowców realizujących wycieńczające treningi siłowe lub wydolnościowe. Przedtreningówki mogą mieć działanie krótkotrwałe i długotrwałe. Do skutków przyjmowania takiego suplementu zaliczamy:

  • pobudzenie organizmu,
  • lepsza motywacja do działania,
  • poprawa koncentracji,
  • uczucie tzw. pompy po treningu poprzez zwiększoną produkcję azotu,
  • mniejsze uczucie zmęczenia,
  • szybszy przyrost masy mięśniowej,
  • efektywniejsza regeneracja tkanek po treningu.

Przedtreningówkę najlepiej przyjmować na kilkadziesiąt minut przed planowanym wysiłkiem fizycznym. To daje gwarancję, że substancje czynne zawarte w suplemencie zostaną w 100% uwolnione do organizmu.

Działanie substancji może być doraźne, np. prawie natychmiastowy wyrzut dodatkowej energii z organizmu. Można też wskazać na długofalowe korzyści, np. szybsza regeneracja uszkodzonych tkanek oraz brak ryzyka pojawienia się zakwasów po nietypowym wysiłku.

Suplementy przedtreningowe a bezpieczeństwo – co warto wiedzieć?

Regularne przyjmowanie suplementów przedtreningowych jest bezpieczne, ale tylko przy stosowaniu się do zaleceń odnośnie do dawkowania. Podwyższona zawartość kofeiny
i tauryny powoduje pobudzenie
, ale przy nadmiernych ilościach może wywoływać problemy, np. z kołataniem serca.

Zbilansowana i zdrowa dieta to podstawa rozsądnej suplementacji. Warto zacząć od jak najmniejszych dawek, aby przetestować produkt. W ten sposób dowiesz się, w jaki sposób przedtreningówka oddziałuje na Twój organizm i kiedy najlepiej ją przyjąć.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj