Aktywność fizyczna to niezbędny element życia mający bardzo duży wpływ zarówno na zdrowie, jak i samopoczucie. Niestety, dla niektórych osób wykonywanie poszczególnych ćwiczeń może wiązać się ze stresem i wstydem. Problem nietrzymania moczu bardzo często dotyka zarówno amatorów sportu, jak i zawodowców. Jest to dolegliwość, na którą skarżą się głównie kobiety trenujące crossfit. Dowiedz się, jak radzić sobie z nietrzymanie moczu podczas aktywności fizycznej.

Nietrzymanie moczu – problem wielu kobiet

Nietrzymanie moczu to problem, który dotyka nie tylko osób starszych. Niekontrolowany wyciek moczu zdarza się kobietom już po 25. roku życia i często stanowi temat tabu. Zdecydowana większość pacjentek nie szuka pomocy u specjalisty. Stale pogłębiający się problem zmusza do stopniowej rezygnacji z aktywności, a czasami nawet prowadzi do całkowitej rezygnacji z uprawianych aktywności sportowych i życia towarzyskiego.

Większość kobiet zmaga się z tzw. wysiłkowym nietrzymaniem moczu. Do wycieku dochodzi wtedy, gdy mięśnie dna miednicy nie są w stanie przeciwdziałać ciśnieniu brzusznemu, które wytworzyło się np. podczas intensywnych ćwiczeń fizycznych. Początkowo wyciek moczu pojawia się podczas podskoków, rozciągań, podnoszenia ciężarów. Z czasem jednak występuje także podczas chodzenia, a nawet spoczynku.

Przyczyny nietrzymania moczu

Przyczyną wysiłkowego nietrzymania moczu jest osłabienie bądź uszkodzenie mięśni dna miednicy. Często spowodowane jest to przebytą ciążą i porodem. Na osłabienie mięśni narażone są także kobiety zmagające się z nadwagą, zaparciami, cukrzycą, nadciśnieniem, a także przewlekłymi chorobami płuc.

Nietrzymanie moczu u sportowców – czy to możliwe?

Nietrzymanie moczu to problem, który bardzo często dotyka osób aktywnych fizycznie. Okazuje się wówczas, że czas spędzony na sali treningowej czy też intensywność treningu, nie mają żadnego wpływu na kondycję mięśni dna miednicy. Z nietrzymaniem moczu mogą zmagać się zarówno osoby, które trenują sporadycznie, jak i te, które ćwiczą codziennie. Amatorsko czy zawodowo. 

Z mimowolnym popuszczaniem moczu często do czynienia mają osoby uprawiające crossfit, czyli mieszany trening siłowy i kondycyjny. To bardzo intensywny wysiłek, na który składają się m.in. podnoszenie ciężarów, bieg, podskoki czy podciąganie na drążku. Wszystkie ćwiczenia wykonywane są w bardzo szybkim tempie, co powodować może niekontrolowany wyciek moczu.

Crossfit a nietrzymanie moczu – jak sobie poradzić?

Wszystkie kobiety, które zmagają się z wysiłkowym nietrzymaniem moczu podczas treningu powinny regularnie wykonywać ćwiczenia mające na celu poprawę stanu mięśni dna miednicy. Proces powrotu do pełnej sprawności tych mięśni może być długotrwały i wskazane byłoby, aby przebiegał pod okiem i z  pomocą specjalistów z zakresu uroginekologii. W tym czasie nie warto rezygnować z aktywności fizycznej. Ze względu na wysokie ryzyko popuszczenia, warto zapewnić sobie bezpieczeństwo i komfort. Tampony na nietrzymanie moczu URITAM, innowacyjny produkt wprowadzony na rynek, doskonale sprawdzi się na treningu. Tampony na nietrzymanie moczu skutecznie ochronią przed mimowolnym popuszczeniem moczu, są wygodne, niewidoczne i niewyczuwalne pod bielizną. Dzięki nim nie musisz już rezygnować ze swoich pasji!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here