Maty do ćwiczeń i materace gimnastyczne to sprzęt, który pozwala efektywnie wykonywać zróżnicowane ćwiczenia w każdym warunkach – na sali gimnastycznej, w klubie fitness, w domu, a nawet na zewnątrz. Podpowiadamy, jak wybrać optymalną matę i odpowiedni materac, które jak najlepiej sprawdzą się przy Twoim trybie aktywności fizycznej.

Materac gimnastyczny – co znajdziesz na rynku i jak wybrać odpowiedni?

Materace gimnastyczne większość z nas kojarzy z lekcjami WF-u w szkole. Jest to jak najbardziej słuszne skojarzenie, ponieważ materace sportowe mają za zadanie podnieść komfort i bezpieczeństwo w czasie wykonywania bardzo szerokiego zakresu ćwiczeń. Dwa kluczowe aspekty, na które należy zwrócić uwagę, to twardość i rozmiar materaca.

  • Materace o grubości 10 cm – są to miękkie materace, odpowiednie dla dzieci, a także dla osób, które potrzebują wykonywać ćwiczenia rehabilitacyjne i korekcyjne.
  • Materace o grubości 5 cm – to rodzaj twardszych materacy, gwarantują znacznie lepszą stabilność, dlatego wykorzystuje się je w różnego rodzaju ćwiczeniach gimnastycznych i treningach sportów walki.

Rozmiary materacy sportowych

Najczęściej spotykane materace sportowe mają wymiary 200x120cm, mniej popularnym, ale również spotykanym wymiarem materacy jest 180x60cm. Są one dość trudne w przechowywaniu, dlatego najczęściej możemy spotkać je w szkolnych salach gimnastycznych lub klubach fitness. W domu łatwiej jest przechowywać materace składane, które po złożeniu przypominają walizkę i zajmują znacznie mniej miejsca. Jednak najczęściej wybieranym rozwiązaniem do domu są maty ćwiczeń.

Maty do ćwiczeń – rodzaje i zastosowanie

Mata do ćwiczeń to sprzęt, który pozwoli Ci wykonywać szereg bardzo zróżnicowanych ćwiczeń o różnym charakterze. Dlatego też są podstawowym wyposażeniem klubów sportowych, siłowni czy sali gimnastycznych. Mata do ćwiczeń może występować w różnych wariantach, które będą różniły się charakterystyką i przeznaczeniem.

  • Maty do fitnessu – ich grubość sięga 15mm, dzięki czemu znakomicie amortyzują. Stąd też znajdują zastosowanie w ćwiczeniach siłowych, kalistenice czy crossficie. Warto sięgnąć po matę z antypoślizgową powierzchnią, która podnosi stabilność i bezpieczeństwo w czasie treningu.
  • Maty do jogi – są cieńsze niż maty do fitnessu, ich grubość dochodzi do 10mm, ponieważ ich zasadniczym zadaniem jest izolowanie osoby ćwiczącej od podłoża. Warto wybrać matę do jogi o antypoślizgowej powierzchni i zwiększonej wytrzymałości, dzięki której będzie można używać jej też w plenerze.
  • Maty puzzle – rozwiązanie gwarantujące stabilność, wytrzymałość i dobrą amortyzację. Odporne na wilgoć i łatwe w czyszczeniu. Można podkładać je pod sprzęt do ćwiczeń lub układać z nich prowizoryczne ringi.

Podsumowanie

Oczywistą rzeczą jest, że maty i materace sportowe znajdą się w każdym klubie fitness, warto jednak mieć je także w domu, żeby ułatwić sobie poranny rozruch czy intensywniejsze ćwiczenia we własnym zakresie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here