Wiele osób w nowym roku decyduje się na zupełne odmienienie swojego życia – na przykład poprzez zrzucenie zbędnych kilogramów. Aby jednak odchudzanie było skuteczne, konieczne jest pamiętanie o kilku zasadach. Jak zdrowo i szybko zrzucić zbędne kilogramy bez efektu jojo?

Odpowiednia dieta a odchudzanie

Kluczem do zgubienia zbędnych kilogramów jest odpowiednia dieta. To właśnie zbyt duża kaloryczność posiłków prowadzi do odkładania się tkanki tłuszczowej, której z czasem jest coraz więcej i może ona uprzykrzać życie. Znaczenie ma też odpowiednie zbilansowanie potraw. Muszą być one pełne wszystkich niezbędnych składników odżywczych, by dieta odchudzająca nie prowadziła do niedoborów. Nie zaleca się więc sposobów żywienia wykluczających większość składników, takich jak np. diety sokowe.

– Aby schudnąć, trzeba jeść nieco mniej kalorii, niż wynika z zapotrzebowania na energię. Posiłki muszą być jednocześnie dobrze zbilansowane i tworzone z wykorzystaniem wysokiej jakości składników. Zaleca się spożywanie ich około pięciu dziennie, co pozwala na podkręcenie metabolizmu i przyzwyczajenie żołądka do mniejszych porcji – mówi specjalista z cateringu dietetycznego Nice To Fit You.

Jakie jest Twoje zapotrzebowanie kaloryczne?

Aby schudnąć, należy doprowadzić do deficytu kalorycznego, wynoszącego około 200 kcal. Większe różnice są niebezpieczne dla zdrowia i szybko skutkują efektem jojo, czyli nawrotem zbędnych kilogramów z nawiązką. Przed zaplanowaniem posiłków na cały dzień, konieczne jest więc sprawdzenie swojego zapotrzebowania na energię w ciągu dnia. Zależy ono od:

  • stanu zdrowia,
  • wieku,
  • płci,
  • aktywności fizycznej w ciągu dnia,

Jeśli ruszasz się dużo, na przykład trenując lub pracując fizycznie, Twoje zapotrzebowanie będzie większe niż u osoby prowadzącej siedzący tryb życia. Zapotrzebowanie kaloryczne można wyliczyć u dietetyka lub z wykorzystaniem internetowych kalkulatorów, uwzględniających podane czynniki. Jest ono kluczowe do samodzielnego gotowania lub wybrania odpowiedniej kaloryczności zamawianego cateringu dietetycznego. Warto również znać zapotrzebowanie na makro i mikroskładniki.

Catering dietetyczny w walce ze zbędnymi kilogramami

Świetnym wyborem jest też catering dietetyczny. Klient może bowiem samodzielnie wybrać interesującą go kaloryczność. Dzięki temu nie trzeba samodzielnie liczyć kalorii, by zachować codzienny deficyt. Takie diety są dostępne w wielu wariantach, trafiając również w gusta osób, które wykluczają ze swojej diety laktozę czy mięso.

Dobre cateringi dietetyczne do komponowania posiłków wykorzystują wysokiej jakości składniki, które są nie tylko smaczne, lecz także zapewniają odpowiednią podaż poszczególnych substancji odżywczych. To dobry wybór w sytuacji, gdy zamierzasz połączyć zdrową dietę ze sportem. Wówczas zapotrzebowanie na różne składniki wzrasta, a samodzielne przyrządzanie potraw bogatych w takie substancje wymaga dysponowania odpowiednią wiedzą. Nad komponowaniem posiłków wchodzących w skład cateringu dietetycznego czuwają bowiem profesjonalni dietetycy i kucharze.

Sport jako sposób na schudnięcie

Odpowiednio zbilansowaną dietę należy połączyć z aktywnością fizyczną. W ten sposób można nie tylko łatwiej zgubić zbędne kilogramy, lecz także wyrzeźbić sylwetkę. Jeśli się odchudzasz, warto ćwiczyć co najmniej 3-4 razy w tygodniu. Należy zaplanować też dni na regenerację. Jeśli masz bardzo słabą kondycję, dobrym pomysłem jest rozpoczęcie od lekkich treningów, na przykład dłuższych spacerów.

Aktywność fizyczna poprawia również samopoczucie – jest uznana za najskuteczniejszą formę wytwarzania cennych endorfin! Już podczas 30-minutowego treningu znacząco wzrasta poziom tzw. hormonu szczęścia, odpowiedzialnego za redukcję stresu.

Regularna aktywność fizyczna pozytywnie wpływa na funkcjonowanie całego organizmu. Sport w późniejszym czasie może zapobiegać ponownemu przybraniu na wadze, nawet jeśli zdecydujesz się podnieść kaloryczność spożywanych posiłków. Dla wielu osób taka aktywność staje się sposobem na życie, umożliwiając skuteczne i trwałe pozbycie się zbędnych kilogramów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj