Siłownia na świeżym powietrzu – dla kogo?

0
498

W ostatnim czasie, w przestrzeni publicznej powstaje coraz więcej siłowni pod chmurką. Są to miejsca, które najczęściej nieodpłatnie udostępnione są mieszkańcom danej okolicy. Taki rodzaj aktywności fizycznej może mieć szereg prozdrowotnych właściwości. Zobacz, dla kogo będzie to świetne rozwiązanie!

Zła dieta, brak ruchu i przesiadywanie przed ekranem komputera to recepta na różne problemy zdrowotne. Dobrym sposobem na skuteczną profilaktykę jest wprowadzenie do swojego planu dnia regularnej aktywności fizycznej. Może to być pływanie, jazda na rowerze czy biegi. Ćwiczenia na poszczególne partie mięśni łatwiej jest jednak wykonywać na siłowni – również tej w plenerze. Wybierając orbitrek, wioślarza, czy drążek do podciągania zewnętrzny decydujesz, w jaki sposób chcesz kształtować swoją sylwetkę. Kto może wykonywać takie ćwiczenia?

Dla początkujących

Aby zacząć trenować na urządzeniach siłowni zewnętrznej, nie musisz być zawodowcem. Urządzenia montowane przez Stameco – siłownie zewnętrzne posiadają instrukcje, które pokazują, w jaki sposób bezpiecznie wykonywać ćwiczenia i na jaką grupę mięśni oddziałuje taki trening. To może też być świetny sposób, żeby na spokojnie zapoznać się z techniką wykonywania różnych ćwiczeń.

Dla cierpiących na brak czasu

Wizyty na siłowni mogą wymagać poświęcenia czasu na dojazd, przebranie się, prysznic itp. Jednak ćwiczenia na osiedlowej siłowni zewnętrznej pozwalają zaoszczędzić nieco tego czasu. Możesz również odbyć trening w godzinach, jakie Tobie pasują, takie plenerowe siłownie są zwykle czynne niemal całą dobę.

Dla młodych

Ćwiczenia na siłowni zewnętrznej są świetnym sposobem na spędzanie czasu ze znajomymi. Dzięki temu możesz połączyć spotkanie towarzyskie z pożytecznym treningiem. Takie urządzenia dostępne są zwykle za darmo, co może być ich dodatkową zaletą. Wspieranie aktywności fizycznej wśród młodzieży powinno być jednym z priorytetów zdrowia publicznego. W tej grupie wiekowej odnotowuje się w ostatnim czasie rekordowy wzrost liczby przypadków nadwagi i otyłości. Nadmiar tkanki tłuszczowej u młodzieży może przyspieszać rozwój różnych chorób i być przyczyną wielu problemów zdrowotnych w przyszłości.

Dla starszych

Nie należy zapominać również o seniorach. Takie osoby także potrzebują regularnej aktywności fizycznej. Trening na siłowni zewnętrznej może być dla nich darmową i mniej stresującą okazją do ćwiczeń niż uczęszczanie na zorganizowane zajęcia. Starsze osoby również borykają się z problemem nadwagi i otyłości, często zwiększenie aktywności fizycznej jest również zaleceniem, które otrzymują od lekarza. W przypadku problemów zdrowotnych warto jednak dopytać o zalecane i przeciwwskazane ćwiczenia. Treningi mogą też być okazją do integracji z innymi mieszkańcami.

Dla osób z niepełnosprawnościami

Siłownie mogą być również wyposażone w urządzenia dostosowane do potrzeb osób z różnymi niepełnosprawnościami. To bardzo ważne, aby również tacy mieszkańcy mieli dostęp do darmowej i bezpiecznej siłowni plenerowej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj