Moda na zdrowe odżywianie nie przemija, a wręcz przeciwnie nabiera na sile. Ludzie coraz uważniej zwracają uwagę na to, co jedzą, starając się unikać pustych kalorii. Dotyczy to również chleba. Dość często większość z nas zadaje sobie pytanie czy warto go jeść, a to z racji tego, że istnieje powszechne przekonanie, że ten produkt spożywczy tuczy. Czy to rzeczywiście prawda? Czy można zrezygnować z chleba na zawsze? O tym poniżej!

Węglowodany są nam potrzebne…

Chleb to jedno z najlepszych źródeł węglowodanów,( przede wszystkim skrobi). Zawiera ich od 40 do 70 % w swoim składzie. Jak wiadomo, mózg ludzki nie może bez nich prawidłowo funkcjonować, ponieważ dostarczają one energii i wpływają na procesy myślowe, a zatem jest to jeden z głównych powodów, dla których z chleba nie powinno się rezygnować.

Bez błonnika ani rusz!

Błonnik to substancja, której w codziennej diecie nie może zabraknąć. Reguluje on przede wszystkim procesy trawienne, pozwala oczyścić jelita z zalegających w nich złogów, tym samym regulując prawidłową masę ciała. Zawartość błonnika w chlebie jest całkiem spora, więc przeczy to temu, jakoby chleb miał tuczyć.

Z chleba nie warto rezygnować!

Wszystkie powyższe informacje, zdecydowanie przemawiają za tym, że z chleba nie warto rezygnować. Dostarcza on tyle ważnych i potrzebnych dla organizmu składników, iż bez nich prawidłowe funkcjonowanie zarówno układu nerwowego, jak i pokarmowego może ulec zachwianiu. Jeśli wybieramy chleb dobrze będzie sięgnąć po taki na słodzie jęczmiennym. Więcej znajdziesz na tej oto stronie: https://naturalniezdrowe.pl/drozdze-i-slody/116-slod-do-wypieku-jeczmienny-naturalny-500g-5902721170701.html. Zawiera on nie tylko dodatkowe wartości odżywcze i mineralne, ale również ma wyjątkowe walory smakowe. Ponadto przy wyborze odpowiedniego pieczywa, warto zapytać sprzedawcę o jego pełny skład. Najlepiej unikać, tego, „wzbogaconego” różnego rodzaju ulepszaczami. Dziś wiele osób, decyduje się też na samodzielne wypiekanie chleba w domu. Nie jest to wcale wielka filozofia, a mamy pewność co do jego zawartości.

Zobacz również:  Diagnoza choroby tarczycy

Inne witaminy i białko…

Ponieważ istnieje przekonanie, że chleb jest niezdrowy, to mało ludzi zdaje sobie sprawę z tego, że jest on źródłem witamin z grupy B ( B1 i B2), niacyny, witaminy E, żelaza, wapnia czy fosforu. Zawiera również białko, które jak wiadomo jest podstawowym składnikiem budulcowym tkanek ustrojowych, czyli prościej ujmując ludzkiego organizmu.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here