Jak pozbyć się zakwasów?

Zakwasy szybko mogą sprawić, że nasz zapał do wykonywania ćwiczeń fizycznych szybko spadnie. Kiedy po intensywnym treningu każdy ruch ręką czy nogą sprawia nam ból, odechciewa nam się jakiejkolwiek aktywności. Podpowiadamy, jak walczyć z zakwasami, przeciwdziałać ich powstawaniu, uśmierzać ból, by jak najszybciej wrócić do formy.

Same zakwasy spowodowane są mikrouszkodzeniami tkanki mięśniowej w wyniku nazbyt intensywnego treningu. Kiedyś myślano, że zakwasy są wynikiem nadmiernej ilości kwasu mlekowego w mięśniach. Taka opóźniona bolesność mięśniowa pojawia się najczęściej do 24 godzin po wzmożonej aktywności i może trwać nawet przez 3 kolejne dni. Właśnie dlatego warto poznać sposoby niwelowania zakwasów.

Metody naturalne

Odpowiadając na pytanie: Co pomaga na zakwasy?, podajemy Wam garść sposobów, które sprawią, że ból z nimi związany będzie mniejszy i będzie dokuczał krócej. Przede wszystkim warto realizować naprzemienne prysznice zimną i gorącą wodą. Sprawdzoną metodą łagodzenia bólu mięśniowego jest również wizyta w saunie.

Eksperci potwierdzają również, że zakwasy usuwać pomaga także dobry masaż. Pamiętajmy jednak, że może go wykonywać jedynie osoba do tego uprawniona. Masaż powinien przebiegać na zasadzie rolowania skóry. To właśnie wtedy usprawniany zostaje przepływ krwi do mięśni, przez co następuje szybsza regeneracja.

Okazuje się również, że sprawdzoną metodą na zakwasy jest także powtórka treningu. Zakwasy łagodzone są najszybciej, jeśli wykonywać będziemy ćwiczenia wytrzymałościowe. Potreningowy ból mięśni zniknie, jeśli zafundujemy sobie na przykład krótki jogging.

Jeśli metody naturalne nie powodują osiągnięcia satysfakcjonujących wyników, można sięgnąć po sprawdzone środki przeciwbólowe i przeciwzapalne. Takie dostępne są w postaci tabletek i maści w każdej aptece.

Czego nie wolno stosować?

Osoby, które zastanawiają się nad tym, jak pozbyć się zakwasów nigdy nie powinny decydować się na realizację takiego samego treningu, który ból mięśni spowodował. Aktywność fizyczna jest wskazana, ale nie aż tak intensywna. Czynników, które mogą negatywnie wpływać na stan naszych mięśni w obliczu zakwasów, jest jednak więcej.

Odradza się rozciągania mięśni, gdyż można je łatwo uszkodzić. Nie zaleca się również zmrażania mięśni. Niektórzy potwierdzają, że przyłożenie lodu do bolącego miejsca rzeczywiście daje ulgę, ale zawsze jest ona tylko krótkotrwała. Co więcej, brak czucia mięśnia może szybko spowodować jego uszkodzenie.

Osoby, które cierpią z powodu zakwasów, nie powinny pić alkoholu. Okazuje się, że procenty skutecznie spowalniają regenerację tkanki mięśniowej. Tak samo niekorzystnie działają zresztą potrawy z wysoką zawartością tłuszczu.

Może to Cię zainteresuje?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *