Owoce, które pomogą Ci schudnąć

Owoce znakomicie uzupełniają naszą dietę i sprawdzają się w procesie odchudzania. Są bogate w  witaminy oraz wartościowe składniki odżywcze potrzebne naszemu organizmowi. Dzięki dużej zawartości wody doskonale zaspokajają pragnienie i sprawiają, że czujemy się nasyceni, a przez to mniej jemy. Jeżeli dbasz o dietę to owoce powinny w niej zajmować ważne miejsce, lecz które owoce z pośród wielu wybrać ?

Należy pamiętać, że niektóre owoce zawierają dużo cukru, a przetwory i produkty zrobione z nich mogą wcale ich nie przypominać, gdyż są tak mocno przetworzone. Oto przykłady owoców, które wspomagają proces odchudzania:

 

Grejpfrut

Grejpfruty są niskokaloryczne (w 100 g mają tylko 50 kcal), przyśpieszają przemianę materii, ułatwiają spalanie tłuszczów oraz oczyszczają organizm,  dzięki czemu opóźniają proces starzenia i poprawiają urodę. Grejpfruty mają niski indeks glikemiczny (IG=20), i dzięki zawartości pektyn obniżają poziom glukozy we krwi, są więc owocami wskazanymi dla cukrzyków. Rozpuszczalny błonnik i cukry zawarte w grejpfrucie trawią się bardzo długo, dzięki czemu nasycenie utrzymuje się przez dłuższy czas po zjedzeniu owocu. Pół grejpfruta lub szklanka soku z grejpfruta przed posiłkiem sprawia, że poczujemy się bardziej sytym, dzięki temu zjadamy mniej podczas samego posiłku.

 

Jabłko

Dzięki bogactwu dobroczynnych biologicznie czynnych związków, w szczególności błonnika, który w jabłkach występuje w postaci pektyn, pęczniejąc w żołądku daje poczucie sytości. Pektyny również oczyszczają  organizm z niestrawionych resztek, regulują florę bakteryjną jelit, działają przeciw zaparciom i ograniczają wchłanianie cholesterolu. Jabłka nie są kaloryczne, dlatego można jeść ich dużo. Nadają się świetnie na przekąskę między posiłkami, ale również jako dodatki podczas posiłku.

Dodatkową zaletą jabłek, o której należy wspomnieć są zawarte w skórce antyoksydanty, które pozytywnie wpływają na płuca i zwiększają ich odporność na zanieczyszczenia.

 

Gruszka

Gruszki zawierają największą ilość błonnika, bo aż około 4 gramów na owoc. Większa ilość błonnika powoduje, że owoc jest bardziej sycący, a podczas procesu trawienia cukru w nim zawartego, poziom cukru we krwi jest na tym samym poziomie.

Średnia ilość kalorii zawartych w gruszce to około 60 kcal, a więc niewiele jak na owoc. Gruszka jest bogatym źródłem kwasów owocowych – jabłkowego i cytrynowego, węglowodanów, pektyny i wspominanego błonnika. Gruszki zawiera także dużo witamin (A, B1, B2, B6, C i PP), co sprawia, że powinny być częstym składnikiem zdrowej diety.

 

Wiśnia

Wiśnie mają jeden z najniższych wskaźników glikemicznych i dzięki temu  cukier w nich zawarty jest powoli przyswajany przez organizm. Pomimo tego, że wiśnie są bardzo słodkie, pozwalają utrzymać cukier we krwi w normie, co pozytywnie wpływa na odchudzanie.

Wiśnie, dzięki niskiej kaloryczności (50 kcal w 100 g), są pożądanym składnikiem diety odchudzającej. Ponadto są bogatym źródłem pektyn czyli rozpuszczalnego błonnika pokarmowego, który pod wpływem wody zwiększa swoją objętość i na długi czas wypełnia nasz żołądek, zapewniając uczucie sytości.

Wiśnie zawierają także duże ilości kwasów owocowych, mangan, żelazo, wapń, jod. Są bogatym źródłem potasu, witaminy C oraz witaminy B. Usprawniają metabolizm organizmu oraz pracę układu nerwowego, chronią nasz układ krążenia przed chorobami, stabilizują pracę serca.

 

Melon

Melony zawierają bardzo duże ilości wody (około 80-90% melona to woda), dzięki czemu sycą jak żaden inny owoc, a jednocześnie zawierają nieduże ilości kalorii.

Sekret melona tkwi w aminokwasie zawartym w owocu, który nosi nazwę cytrulina i jest odpowiedzialny za spalanie tłuszczu oraz produkcje hormonu wzrostu. Dodatkowo nektar z melona posiada właściwości oczyszczające organizm. Melon jest składnikiem wielu diet odchudzających.

Melon to również owoc pozytywnie wpływający na nasze zdrowie psychiczne, gdyż posiada właściwości poprawiające nastrój, obniża napięcie nerwowe, poprawia koncentrację oraz jakość snu.

Może to Cię zainteresuje?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *