Ćwiczenia pozwalają na zachowanie zdrowia i sprawności w każdym wieku. Jednak w przypadku starszych osób, nie wszystkie są wskazane do wykonywania. Stąd tak ważne jest umiejętny ich dobór a także sposób wykonywania by nie zrobić sobie krzywdy. Dowiedz się już dzisiaj jakie ćwiczenia sprawdzą się w przypadku osób starszych! Z pomocą przychodzi trener personalny online, który oferuje indywidualne pakiety ćwiczeń, dopasowane do możliwości każdego seniora. Zapraszamy do zapoznania się z poniższym materiałem.

Ruch to zdrowie!

Dużo prawdy jest w powiedzeniu, że „ruch to zdrowie” i może to być ruch w każdej postaci. Dzięki aktywności fizycznej lepiej pracuje nasz mózg i serce. Czujemy się lepiej a tym samym spada ryzyko depresji czy innych schorzeń natury psychicznej. Nie czujemy się ospali, nasze mięśnia wzmacniają się.

W przypadku osób starszych ruch jest niezwykle istotny, nie mniej powinien być dopasowany do indywidualnych możliwości. Może to być dłuższy spacer, wejście po schodach czy kilka skłonów. Ważny jest również stan zdrowia. Starsze osoby, które często narażone na zawał serca, nie powinny samodzielnie dobierać sobie ćwiczeń, żyjąc w przekonaniu, że wiedzą co dla nich dobre. Tu każdorazowo warto poprosić o wsparcie specjalistę, zwłaszcza, że często osoby starsze obawiają się ćwiczeń ze względu na ryzyko kontuzji. Należy jednak pamiętać, że ciało poprzez brak aktywności fizycznej osłabia się a słabe mięśnia to słaba stabilizacja i różnego rodzaju bóle: pleców, kolan, stawów.

Trener personalny pomoże!

Gdy szukamy pomocy w ćwiczeniach zdecydowanie pomoże nam trener personalny, który umiejętnie dobierze ćwiczenia by wzmocnić stawy i mięśnie, nie obciążając przy tym serca czy innych narządów. Warto postawić na trenera, który dodatkowo jest również dietetykiem online i może zaproponować seniorowi odpowiedni jadłospis oraz przygotować go do wejścia w dietę, wyjścia z niej oraz towarzyszyć seniorowi w trakcie tak zwanej stabilizacji.

Należy pamiętać, że zapotrzebowanie kaloryczne spada z wiekiem. Profesjonalny dietetyk bez problemu je wyliczy, mając na uwadze wiek, wagę, rodzaj aktywności fizycznej bądź jej brak.

Jak wygląda współpraca z trenerem?

By zacząć trzeba tylko chcieć. Warto znaleźć trenera, który odpowiada na nasze potrzeby i skontaktować się. Najprawdopodobniej otrzymamy od niego ankietę do wypełnienia a także zalecenia dot. badań. Jeśli posiadamy aktualne badania, podzielmy się nimi koniecznie z trenerem. Następnie zostanie ustalony plan żywieniowy i plan ćwiczeń. Pamiętajmy, że dobry trener będzie monitorował efekty i zagrzewał nas do walki każdego dnia o lepszą sylwetkę i zdrowie.

O czym warto jeszcze pamiętać?

Pamiętaj by przed ćwiczeniami zaopatrzyć się w wygodny strój do ćwiczeń oraz wygodne buty ze stabilną podeszwą. Gdy będziesz ćwiczył/a najważniejsze jest Twoje bezpieczeństwo. Dodatkowo przed każdym treningiem przygotuj sobie szklankę z wodą bądź bidon. Ważne jest by nawadniać organizm w trakcie ćwiczeń. Pamiętaj także o przewietrzeniu przestrzeni w której ćwiczysz przed i po wykonywaniu treningu. W kwestii diety – pamiętaj by nie podjadać.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj