Ciąża jest bardzo wymagającym okresem dla przyszłej mamy. Po porodzie dochodzi do znacznego osłabienia organizmu, co ma związek również z karmieniem piersią. Z tego powodu w tym czasie dieta powinna być odpowiednio skomponowana. Nie może zabraknąć w niej konkretnych składników. Jak powinna wyglądać dieta po porodzie?

Niska kaloryczność i wysoka jakość

Po ciąży wiele kobiet dąży do tego, by schudnąć. Z tego powodu dieta po porodzie powinna być bogata w wiele składników odżywczych, ale jednocześnie niskokaloryczna. Słodycze warto więc zastąpić suszonymi owocami bez dodatku cukru czy samodzielnie przygotowanymi deserami na bazie dietetycznych składników. Dobrym pomysłem jest postawienie na dużą ilość warzyw i owoców. Dobrze sprawdzą się świeże soki, a także dania na bazie kaszy czy pełnoziarnistego pieczywa. Warto zwrócić uwagę na kaloryczność spożywanych posiłków i pamiętać o tym, że karmienie piersią również wymaga dostarczenia nadprogramowej energii.

W diecie po porodzie powinny znaleźć się produkty bogate w błonnik oraz te o niskim indeksie glikemicznym. Ważne jest dostarczenie dużej ilości witamin i innych składników odżywczych.

Catering dietetyczny jako zbawienie dla młodych mam

Młode mamy doskonale wiedzą, że macierzyństwo wiąże się z ciągłym brakiem czasu. Z tego powodu samodzielne przygotowywanie dobrze zbilansowanych posiłków może być trudne. Najlepszym rozwiązaniem okazuje się więc skorzystanie z cateringu dietetycznego. W ten sposób można zaoszczędzić czas i cieszyć się pysznymi posiłkami z wysokiej jakości składników.

– Catering dietetyczny pozwala na znaczne oszczędzenie czasu. Wszystkie posiłki zostają dostarczone przez pracownika pod wskazany adres. Wystarczy zabrać je ze sobą do pracy lub otworzyć i podgrzać w domowych warunkach. To potrawy tworzone z wysokiej jakości składników, które w niczym nie różnią się od tych przygotowanych samodzielnie – tłumaczy ekspert z firmy Nice To Fit You będącej dostawcą wysokiej jakości cateringu dietetycznego w wielu odsłonach.

Co powinno wchodzić w skład diety po porodzie?

Komponując posiłki po porodzie, warto pamiętać o tym, że niektóre składniki źle wpływają na układ pokarmowy noworodka. Jeśli więc karmisz piersią, musisz uważać na określone produkty. Z tego powodu w diecie dla kobiet po porodzie powinny znaleźć się takie składniki, jak:

  • chude mięso,
  • jaja,
  • ryby morskie,
  • produkty bogate w błonnik (kasze, warzywa, owoce),
  • produkty mleczne.

Lepiej unikać produktów, które powodują zaparcia. Mowa tu m.in. o grochu, fasoli, kapuście czy grzybach. Warto zrezygnować z bardzo pikantnych potraw. Dobrym nawykiem jest parzenie ziół wspierających laktację. Pozwalają one na dodatkowe oczyszczenie i nawodnienie organizmu, co po ciąży ma ogromne znaczenie. Takie napary sprawdzą się idealnie jako zamiennik kawy i mocnej herbaty. Kobiety tuż po porodzie powinny również unikać wysokoprzetworzonej żywności, napojów gazowanych czy surowego mięsa. Warto przygotowywać posiłki na parze, rezygnując z ich smażenia.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here