Zdrowe odżywianie to nie tylko metoda na spalenie zbędnej tkanki tłuszczowej, ale i sposób oraz filozofia życia. Ważnym składnikiem diety są ryby. Jednym z najpopularniejszych gatunków jest łosoś.

Kwasy omega – 3

Spożywanie ryb ma korzystny wpływ na funkcjonowanie całego organizmu. Łosoś zawiera zdrowe kwasy tłuszczowe omega-3. Mają one działania przeciwnowotworowe, szczególnie w przypadku raka piersi, okrężnicy oraz prostaty. Niektóre badania wykazują także, że omega-3 spowalnia proces starzenia się komórek.

Spożywanie łososia obniża poziom trójglicerydów we krwi. Kwasy omega-3 niwelują również ryzyka wystąpienia zawału serca. Wykazują działanie hamujące stany zapalne. Regularne spożywania łososia zalecane jest również osobom zmagającym się z zaburzeniami poznawczymi. Warto dodać, iż kwasy omega-3 osłabiają objawy związane z depresją.

Źródło białka

Łosoś MOWI zawiera wiele składników odżywczych, wspomagających pracę całego organizmu. Ryba stanowi również źródło białka. Proteiny są niezwykle ważne dla wszystkich biologicznych procesów. W 100 gramach łososia znajduje się 20 g białka dobrze przyswajalnego przez organizm człowieka. Proteiny biorą udział we wszystkich procesach biologicznych. Białka wspomagają przekazywania impulsów nerwowych. Pełnią również funkcje mechaniczno-strukturalne. Wszystkie proteiny zawierają cenne aminokwasy.

Źródło witamin

Łosoś zawiera wiele związków organicznych z grupy B, odpowiadających za właściwe funkcjonowanie układu nerwowego. Ryba stanowi również źródło witaminy D, wspomagającej odporność organizmu. Łosoś bogaty jest w związki organiczne z grupy A, odpowiadające za wzrok, stan skóry oraz funkcję układu oddechowego. Ryba zalecane jest również dla osób, zmagających się z niedoborem witaminy D. Jej braki prowadzić mogą bowiem do zniekształceń kości oraz osłabienia mięśni.

Regularne spożywanie łososia ma wiele zalet. Warto zatem wprowadzić go do swojego jadłospisu, by poprawić funkcjonowanie swojego organizmu. Należy jednak pamiętać, by kupować łososia ze sprawdzonych źródeł.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here