Wiosna najczęściej kojarzy się z radością i budzeniem się przyrody do życia. Ale jest też czasem, kiedy szczególnie musimy dbać o odporność. Jak to zrobić?

Zimą nasz organizm zwalnia, przystosowujemy się do chłodniejszej pogody i warunków atmosferycznych. Kiedy za oknem pojawiają się pierwsze oznaki wiosny, zaczynamy odczuwać zmęczenie. Nie ma w tym nic dziwnego, są to skutki przesilenia wiosennego, a nasz organizm daje znak, że musimy na chwilę się zatrzymać i przystosować. Nie bez znaczenia jest też nasza odporność, która nie tylko pomoże poradzić sobie z przesileniem, ale też uchroni przed infekcjami.

Zdrowe odżywianie to podstawa

Nie jest tajemnicą, że na odporność wpływa nasza dieta. Złe nawyki żywieniowe będą osłabiać naszą kondycję, a jeśli postawimy na pokarmy pełne składników odżywczych, to kondycja i odporność będą znacznie lepsze. Podczas komponowania posiłków powinniśmy dbać o to, by pojawiło się mnóstwo warzyw, owoców, nasion, ziaren, tłustych ryb i nabiału. Zawierają białko, witaminy i minerały. Jednak najwięcej witamin jest w warzywach i owocach sezonowych, a to już może być kłopotliwe. Warto więc uzupełnić posiłki o różnego rodzaju kiełki. Natomiast źródłem kwasów omega-3 będzie na przykład len, czy nasiona chia.

Oprócz tego możemy wziąć pod uwagę specjalne preparaty witaminowe, które dodatkowo wzmocnią nasz organizm i uzupełnią ewentualne niedobory. Przykładem tych, po jakie warto sięgać, są witaminowe napoje w sklepie OSHEEW przeciwieństwie do niektórych suplementów rzeczywiście uzupełniają niedobory i zawierają same naturalne składniki. Napoje te poleca się szczególnie sportowcom i osobom prowadzącym aktywny tryb życia.

Jak zwiększyć odporność organizmu? 1

Wspieraj odporność przez regularną aktywność fizyczną

W myśl powiedzenia „w zdrowym ciele zdrowy duch”, o aktywności fizycznej powinniśmy pamiętać przez cały rok. Ale prawda jest taka, że zimą motywacja do uprawiania sportu maleje i ponownie chętniej na świeże powietrze wychodzimy wiosną. Mając dłuższą przerwę, musimy pamiętać, żeby zwiększać intensywność treningów stopniowo. Pomoże to uniknąć zakwasów i kontuzji. Wiosenne aktywności warto zacząć od coraz to dłuższych spacerów, albo truchciku z przerwami. Nie zapominajmy też o tym, że sport wyzwala endorfiny, czyli hormony szczęścia. Odprężenie, dotlenienie mózgu i redukcja stresu też wpłyną na większą odporność. Dietę i regularnie uprawiany sport powinniśmy uzupełnić o odpowiednią ilość snu. Kiedy się nie wysypiamy, to nasza odporność spada. Dorosły człowiek powinien spać około 8 godzina na dobę.

Zobacz również:  Czy wizyta u ginekologa może być przyjemna?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here