Kiedy brać tabletki z żeń-szeniem?

0
928

Żeń-szeń jest suplementem diety, który większości z nas kojarzy się z remedium na potencję. Najczęściej dostępny jest w postaci tabletek, w których znajduje się sproszkowany korzeń tej rośliny. W jego najbardziej pożądanej odmianie znajduje się ponad 200 cennych składników o różnych właściwościach. Sprawdź, czy tabletki z żeń-szeniem są właśnie dla ciebie?

Co zawiera korzeń żeń-szenia?

Z korzenia żeń-szenia naukowcy wyodrębnili już ponad 200 cennych składników o prozdrowotnym działaniu. Szczególnie doceniane są ginsenozydy, które poprawiają zdolność hemoglobiny do łączenia się z tlenem. W jego składzie są też liczne witaminy i minerały o działaniu pobudzającym i zwiększającym odporność. Dlatego też po tabletki z żeń-szeniem warto sięgać nie tylko przy problemach z potencją, ale przede wszystkim jeśli czeka nas nauka i intensywny wysiłek umysłowy (żeń-szeń poprawia pamięć i zdolność koncentracji), a także w celu poprawy i wzmocnienia ogólnej kondycji organizmu, zwłaszcza jeśli łatwo ulegamy przeziębieniom. Jeśli już dojdzie do infekcji, wyciąg z korzenia rozgrzewa i pomaga pozbyć się przeziębienia.

Wiele badań potwierdza, że korzeń zioła wykazuje również właściwości przeciwnowotworowe, przeciwcukrzycowe, a także chroni przed osteoporozą. Dlatego też jego wyciąg znajduje się w wielu suplementach i preparatach dedykowanych również dla pań, które znacznie częściej cierpią na choroby układu szkieletowego.

Działanie kosmetyczne wyciągu z żeń-szenia

Okazuje się, że żeń-szeń wykorzystuje nie tylko farmacja, ale coraz częściej również kosmetologia. Tabletki z żeń-szeniem zapobiegają nadmiernemu wypadaniu włosów i poprawiają kondycję skóry, również tej z problemami. Po ich systematycznym stosowaniu cera staje widocznie odmłodzona, gładsza i bardziej promienna. Wyciąg z korzenia jest też częstym składnikiem peelingów, ponieważ wzmacnia ich działanie i właściwości antybakteryjne.

Jak właściwie dawkować żeń-szeń?

Niezależnie czy wybieramy lek, czy suplement diety zawsze należy zapoznać się z załączonymi w ulotce wskazaniami dotyczącymi dawkowania. Zwykle producenci rekomendują przyjmowanie jednej kapsułki na dobę. Korzeń ma silne wielotorowe działanie, dlatego warto zapoznać się z przeciwwskazaniami do jego stosowania i pamiętać, aby po trzech miesiącach zażywania zrobić miesięczną przerwę. Nie powinny po niego sięgać kobiety w ciąży, a także mamy karmiące. Suplementu muszą też unikać osoby z nadciśnieniem, czy cierpiące na hemofilię i hipoglikemię.

Pamiętajmy także, że ekstrakt z korzenia żeń-szenia ma działanie pobudzające, dlatego też nie jest wskazane, aby przyjmować go przed snem, a także jeśli pijemy duże ilości kawy. Wówczas może być przyczyną męczącej bezsenności. Co więcej, zawsze sprawdźmy z jakimi lekami, ale też ziołami nie wolno łączyć wybranych suplementów. W przypadku żeń-szenia należy unikać połączenia z warfaryną, która jest lekiem stosowanym przy zatorowości płucnej oraz zakrzepicy. Jeśli stosując tabletki z żeń-szeniem, zaobserwujemy inne niepokojące objawy, jak biegunka czy podwyższone ciśnienie, mogą one świadczyć o nadmiernej ilości tej substancji w organizmie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj