Nawet będąc na redukcji, warto rano zjeść pełnowartościowy posiłek – przyniesie on lepsze rezultaty niż post. Nie lubisz śniadań? Chcesz w ten sposób spalić tkankę tłuszczową? Zdaniem dietetyków to poważny błąd, który może spowodować, że dieta redukcyjna nie przyniesie zamierzonych rezultatów. Śniadanie na redukcji i masie jest najważniejsze! Pierwszy posiłek zapewnia dobre samopoczucie i pomaga zapobiec późniejszemu podjadaniu. Jeśli nie wiesz, jak powinno wyglądać zdrowe śniadanie – skorzystaj z kilku podpowiedzi.

Pełnoziarniste produkty na śniadanie

Dieta odchudzająca, która przynosi rezultaty, powinna być przede wszystkim pełnowartościowa i odpowiednio zbilansowana. Dostarczenie do organizmu wszystkich wartości odżywczych zapobiega pojawianiu się głodu jakościowego. Jego objawy to zwiększona potrzeba jedzenia nawet wtedy, gdy zjadasz duże posiłki. Pełnoziarniste produkty na śniadanie m.in. płatki owsiane, otręby, pieczywo razowe oferuje BioSklep. Przechodząc na dietę na redukcję, warto sprawdzić też sekcję z artykułami bezglutenowymi, w której znajdują się między innymi płatki kukurydziane, musli owocowe, granola lub gryka.

Oczywiście na diecie redukcyjnej obniżamy kaloryczność każdego posiłku, dlatego warto zadbać, aby na talerz trafiła porcja warzyw. Co zielonego można przygotować na redukcji? Awokado, ogórek, sałata, szczypiorek, seler naciowy – te warzywa są dostępne przez cały rok. Na masie natomiast warto dodać komponent białkowy. Z produktów pochodzenia zwierzęcego wybierz chudą wędlinę, twaróg, jajka lub wędzoną rybę. Pasta jajeczna z dużą ilością zieleniny lub pasta z białego sera i wędzonej ryby to znakomity dodatek do pełnoziarnistego pieczywa.

Zastrzyk energii z rana

Dobrze skomponowany pierwszy posiłek sprawi, że dostarczysz sobie energii na cały dzień. Węglowodany złożone przez kilka godzin ulegają rozkładaniu, co zapewnia stabilny poziom glukozy we krwi przez dłuższy czas. Produkty pełnoziarniste to bogactwo błonnika – wielkiego sojusznika podczas redukcji. Błonnik zapewnia uczucie sytości, a ponadto wspomaga prawidłowe funkcjonowanie układu pokarmowego, przeciwdziała zaparciom i ogranicza wchłanianie tłuszczu z pokarmu.

Do owsianki dodaj cynamon, kurkumę, imbir lub pieprz cayenne – te przyprawy nie tylko podkręcają smak, ale również stymulują metabolizm, co prowadzi do przyspieszenia spalania kalorii, a ponadto hamowania apetytu.

Pieprz cayenne to kolejny sprzymierzeniec redukcji! Zawarta w nim kapsaicyna rozgrzewa organizm, dzięki czemu reguluje wydzielanie soków trawiennych, przyspiesza metabolizm i spalanie tłuszczu. Zmniejszenie apetytu pomaga w utrzymaniu przerw między posiłkami bez chęci podjadania.

Kawa czy zielona herbata?

Kofeina pobudza organizm i zmniejsza apetyt, a katechiny zawarte w zielonej herbacie zarówno przyspieszają metabolizm, ograniczają apetyt, jak i hamują odkładanie się tkanki tłuszczowej. Trudno się zdecydować – mała czarna czy ulubiony napój Japończyków?

Sama kawa nie ma kalorii, ale jej kaloryczność podnoszą dodatki: mleko, cukier lub syropy smakowe. Będąc na diecie redukcyjnej – unikaj ich, a jeśli musisz z nich korzystać, uwzględnij ich kaloryczność w dziennej diecie. Picie czarnej, gorzkiej kawy w połączeniu z odpowiednią dietą pomoże osiągnąć ujemny bilans energetyczny, sprzyjający odchudzaniu.

Zielona herbata również przyspiesza trawienie, a ponadto korzystnie wpływa na działanie enzymów wątrobowych. Badacze z Japonii zaobserwowali, że picie trzech filiżanek dziennie przez 3 miesiące skutkuje utratą wagi – ok. 1,5 kg. Przy diecie na masę lepiej więc sięgnąć po mleczne koktajle.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj