Bardzo popularne stało się obecnie zdrowe odżywianie i uprawianie aktywności fizycznej. Do wyboru jest naprawdę wiele rodzajów sportów, które dają możliwość poprawienia kondycji i zrzucenia zbędnych kilogramów. Wiele osób decyduje się na treningi siłowe, które mają pomóc w odchudzaniu i wyrzeźbieniu sylwetki.

Trening największych partii mięśniowych

Osoby rozpoczynające swoją przygodę z siłownią nie zawsze zdają sobie sprawę z tego, że najszybsze efekty daje wykonywanie ćwiczeń na największe partie mięśniowe – plecy i nogi. Każdy trening trzeba rozpocząć rozruchem czyli najlepiej truchtem na bieżni i krótką rozgrzewką w miejscu. Później należy przejść do treningu pleców i nóg. Wykonując ćwiczenia angażujące największe partie mięśniowe najszybciej spalimy zbędne kilogramy. Do przykładowych ćwiczeń zaliczają się przysiady z obciążeniem, podciąganie na drążku czy wyciskanie sztangi. Następnie można przejść do treningu barków, rąk, łydek. Trening najlepiej zakończyć deską i kilkoma ćwiczeniami na brzuch. Warto wiedzieć, że popularne „brzuszki” są najmniej angażującym ćwiczeniem i znacznie lepiej jest wykonać serię rowerków, albo deskę.

Rozciąganie po treningu

Po treningu trzeba wykonać kilkuminutowe rozciąganie mięśni. Dzięki temu unikniemy zakwasów i bólu po ćwiczeniach. Raz na jakiś czas warto również wykonać pracę z rollerem, który pomoże rozluźnić spięte mięśnie. Takie ćwiczenia poprawią samopoczucie i sprawią, że będziemy kończyć aktywność fizyczną rozluźnieni i rześcy.

Czy można wykonywać ćwiczenia siłowe w domu?

Oczywistym jest, że trening na siłowni jest najskuteczniejszą formą aktywności fizycznej z racji szerokiej dostępności sprzętu. Trzeba jednak wiedzieć, że treningi z własnym ciałem w domu również poprawiają sprawność i kondycję. Jeśli nie mamy czasu na regularne wizyty w siłowni, albo klubie fitness, warto zaopatrzyć się w kilka własnych przyrządów do ćwiczeń. Ogromny wybór sprzętów dostępny jest na: https://kronos-shop.pl/. Nie trzeba od razu kupować atlasu do ćwiczeń czy ławki. Na początek z powodzeniem wystarczą hantle, gumy, albo przyrząd do pompek. Bardzo dobrym pomysłem jest również zakup rollera i drążka. Takie podstawowe akcesoria pozwolą na wykonanie dobrego, mocnego treningu w domowym zaciszu. Wraz ze wzrostem formy można zainwestować w atlas czy ławeczkę do ćwiczeń, które dają dużo więcej możliwości. Ważne, by trening wykonywać regularnie i stopniowo zwiększać obciążenie.

Zobacz również:  Mel B brzuch (abs) - Ćwiczenia na płaski brzuch w 8 minut

Właściwie wykonywany trening siłowy daje naprawdę świetne efekty. Dzięki niemu można estetycznie wyrzeźbić ciało i zwiększyć swoją siłę. Dobrym pomysłem jest połączenie aktywności siłowej z cardio, co umożliwi rozruch całego ciała i polepszenie kondycji. Nie ważne jaki sport wybierzemy, trzeba uprawiać go regularnie. Najlepiej więc zdecydować się na dyscyplinę, która sprawia nam przyjemność, wówczas wykonywanie treningu będzie równocześnie formą rozrywki.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here