Jeśli kulturysta chce bardziej zaangażować się w budowę swoich mięśni, zwiększenie siły powinien pomyśleć o ćwiczeniach dla zaawansowanych. Kulturysta, który jest już na wysokim poziomie, a treningi wyglądają dalej jak z początku jego kariery, to powinien pomyśleć nad czymś dodatkowym. Zaawansowane ćwiczenia dla kulturystów nazywane są superseriami. Są to ćwiczenia wykonywane na daną grupę mięśniową.

 

Taka seria złożona jest z 2 lub więcej ćwiczeń. Inna używana nazwa to serie łączone. Grupami mięśniowymi mogą być: biceps i triceps, mięśnie klatki piersiowej i mięśnie najszersze grzbietu, mięśnie czworogłowe uda i dwugłowe uda. Inną grupą, która jest nie polecana to mięśnie proste brzucha i mięśnie proste grzbietu.

Przy łączeniu tych ćwiczeń wzrasta ryzyko poważnej kontuzji odcinka lędźwiowego kręgosłupa. Dobrze jest rozdzielić treningi dotyczące tych mięśni na inne, kolejne dni, lub ćwiczyć je w innych zestawach łączonych. Najpierw skorzystać z ćwiczeń mięśni brzucha, później innych mięśnia, a na końcu wyćwiczyć mięśnie kręgosłupa.

Zaletą superserii jest sposób zaangażowania ćwiczonych mięśni. Gdy wykonany ćwiczenia na jedne mięśnie, to przy ćwiczeniu kolejnych są one angażowane w mniejszym stopniu co pozwala nam na jego regeneracje. Jest proces nazywany aktywną regeneracją. Jest trening dla zaawansowanych, ponieważ dla początkujących jest bardzo męczący i trudny. W wykonywaniu superserii musi pamiętać, że między wykonywanymi ćwiczeniami nie ma żadnej przerwy, co powoduje duże obciążenie układu nerwowego oraz mięśni.

By taki trening był skuteczny należy pamiętać, by przy ćwiczeniach skupić się całkowicie tylko na trenowanych mięśniach, a nie innych, bocznych. Trzeba wykształcić sobie pewną technikę. Sukcesem ćwiczeń jest pozytywne nastawienie się psychiczne do wykonywanych treningów. Wykonywanie tych ćwiczeń jest idealnym sposobem na przełamanie stagnacji w rozwoju tych mięśni. Ten rodzaj treningu jest też wykonywany przez kulturystów, którzy dopiero będą startować.

Zobacz również:  Karta Multisport - dodatek warty zainteresowania?

Pozwala to na efektywniejsze spalenie tkanki tłuszczowej, oraz podwyższenie metabolizmu. Ma to pozytywny wpływ na ogólną wydolność. Jednak bardzo ważne jest dopieranie odpowiednich zestawów ćwiczeń. Złe dopranie może spowodować duże uszkodzenia naszego ciała. Najważniejszy jest kręgosłup i to o niego powinniśmy zadbać.

Jego naruszenie, lub za duże rozciągnięcie może uniemożliwić nam dalsze ćwiczenia. Najgorszymi dobranymi ćwiczeniami mogą być ćwiczenia na górnej części pleców z ćwiczeniami odcinka lędźwiowego kręgosłupa. Jest to ogromne obciążenie na martwy odcinek kręgosłupa. Łączenie odpowiednich ćwiczeń powinno być bardzo dobrze przemyślane, a nawet skonsultowane z odpowiednimi osobami. Istnieje również sposób na zaangażowanie się w treningi, które odpowiadają tylko przyrostowi masy mięśniowej. Są to treningi techniką split, czyli podział wszystkich grup mięśniowych na kilka i trenowanie ich na osobnych treningach, w osobnych dniach. Dany mięsień trenowany jest co kilka dni (ok. co 7 dni).

Za cenne wskazówki dziękujemy portalowi Świat-Kulturystyki.pl .

Ostatnia aktualizacja

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here